Trollenbol De wachtkelder besloeg oorspronkelijk dezelfde oppervlakte als het station, in 1999 is daar inderdaad een stuk vanaf gesnoept. Dat 3D modelletje heb ikzelf in een ver verleden gemaakt, die klopt voor een heel eind maar geen garantie dat de meandering precies zo liep.
tygootje Trollenbol nee maar het hoeft ook niet perfect te zijn ik ga het gewoon proberen na te bouwen zodat ik een soort beeld krijg van hoe het er uit zag
tygootje Maar weet iemand toevallig nog of de eerste wachtruimte nog groter was in 1998 Aangezien ik in het amateurfilmpje dit zag: Zelf heb ik toen ff snel een tekening gemaakt met wat ik dus denk dat wachtruimte 1 en de kelder was
Trollenbol De eerste wachtruimte is niet groter geweest, de screenshot van de video is ook niet van die ruimte maar van de kelder.
tygootje Trollenbol dat vraag ik me toch af want in het filmpje draait de camera zich om van de ingang waar je licht van buiten kan zien naar de andere kant waar je de hal in kijkt en ik zie daar aan de rechterkant toch iets wat lijkt op nog een iets donkerdere kamer
tygootje Volgensmij is het stukje wat ik omcirkeld heb de doorgang van de eerste wachtruimte naar de gang naar de kelder
Marvin tygootje Leuk dat je hier zo enthousiast mee bezig bent let er even op dat je niet de hele tijd dubbelposts maakt. Je kunt binnen één post gewoon op meerdere personen reageren 🙂
Trollenbol Dat is een nooduitgang naar het station. 🙂 Die extra donkere ruimte is gewoon een reflectie. Ongeacht welke ruimte het op de beelden is (want ik twijfel nu ook maar kan de originele video even niet checken), die heeft niet bestaan.
Trollenbol tygootje Gewoon een reflectie in de platen met golfpatroon aan de muren. Rianne Nog een paar foto's Dit zijn foto's van onder andere mijzelf. Ik heb je op Twitter al eens aangesproken over het onophoudelijk reposten van foto's die niet van jou zijn. Graag óf bronvermelding geven óf stoppen hiermee.
EdwinL tygootje ik weet niet hoe accuraat die simulatie voor het besturen van de Vogel rok is maar ik moest hier wel aan denken (wel alleen een bovenaanzicht): https://www.eftelingfanzine.com/efteling-simulaties/vogel-rok Ieder geval goed wat nostalgie hiervoor.
R013 Rianne Blijft enorm sonde dat ze niets meer doen met deze wachtrij, zeker als je je bedenkt dat het plein voor de Vogelrok regelmatig vol staat met wachtende mensen. Dat raam vond ik als kind altijd zo indrukwekkend!
Progress R013 Het nadeel van het raam was dat er te veel lichtinval naar de baan was als ik me goed herinner. Aan de andere kant is het jammer, want het was wel een kans om de vogel nog op een ander moment te zien dan in de rit zelf.
Rianne Nog een paar foto's. Mocht je nog geïnteresseerd zijn in oude uitgang foto's, dan kan ik ze ook wel delen.
tygootje Rianne cool dat je zo veel foto’s heb. Weet jij toevallig of de eerste wachtruimte in 1998-1999 nog groter was dan van 1999-2007?Aangezien ik in het amateurfilmpje in de eerste wachtruimte aan de rechterkant nog een ruimte zag
Rianne tygootje de wachtruimte was gewoon altijd hetzelfde gebleven, hoor. Datgene wat je zag ik die video was gewoon een reflectie op het golf patroon.