Ik ben deze week zowel in Disneyland Paris als de Efteling geweest, beiden op behoorlijk drukke dagen, en daarbij vielen mij een aantal dingen op. Straat entertainment zorgt vaak voor grote groepen mensen die blijven staan om te kijken. Afhankelijk van waar je dan het entertainment doet, is het soms lastig om je er een weg omheen te banen. Bijvoorbeeld, de act van de Charlatans bij Danse Macabre. Leuke act, maar het publiek bezet vaak een groot deel van de toegangsweg naar het plein voor de attractie, terwijl je verderop een doodlopende hoek van het plein hebt, waar je die act zou kunnen doen, zonder dat het publiek iemand in de weg staat.
Maar ook in de nieuwe shop van de vliegende hollander, daar zit de kassa net bij de doorgang waar je de attractie uitkomt. terwijl je aan de andere kant van de winkel een doodlopend stuk hebt, waar een rij wachtenden niemand in de weg staat.
Dus ik stel mij daar vragen bij, maar ik pretendeer ook niet dat ik het beter weet dan de mensen die ervoor betaald worden om dit soort dingen te bedenken. Zijn er aspecten die ik over het hoofd zie?