Na al die jaren Roller Coaster Tycoon te hebben gespeeld, kende ik dit park natuurlijk, maar een bezoekje is er nooit van gekomen. Tot afgelopen dinsdag, want we hadden beiden een vrije dag en besloten de auto te pakken naar Wavre.
Al vaak hebben we goede verhalen over dit park gehoord, dus we waren erg benieuwd. Uiteraard heb ik al regelmatig filmpjes en dergelijke gezien, maar in het echt is het toch vaak anders. Het was een kleine 2 uur rijden vanuit Tilburg en rond half 11 kwamen we aan. Ik rijd een elektrische auto, maar laadpalen hebben ze hier blijkbaar niet. Gelukkig had ik voldoende bereik, maar als je van verder moet komen kan dit wel vervelend zijn...

Eenmaal aangekomen bij de ingang valt ons beide op hoe netjes het er hier uitziet. Overal vers geplante bloemen en keurig bijgehouden. In januari zijn wij in Orlando geweest, de entree van dit park deed mij een beetje denken aan Islands of Adventure van Universal.

Het was vakantie in België maar gelukkig was het rustig. We sloegen links af om naar de nieuwe Mecalodon coaster te lopen. Het nieuwe gebied, Dock World, ziet er erg leuk gethematiseerd uit. Er stond niemand te wachten dus we konden zo in de nieuwe achtbaan stappen. De baan heeft 3 lanceringen, veel bochtenwerk en verbazend veel airtime voor een familie achtbaan. Een erg leuke rit die voor veel doelgroepen interessant is.

Wat we wel bijzonder vinden zijn de grote posters die in dit gebied te vinden zijn. Ze zien er leuk uit, maar zijn met AI gemaakt en dit staat in kleine lettertjes ook op de posters gedrukt. Waarom ze de keuze hebben gemaakt voor AI kan ik nog begrijpen, kostenbesparing waarschijnlijk, maar waarom ze dit expliciet vermelden op de poster? wellicht bang voor commentaar vanuit de bezoekers? Verder is dit echt een tof gebied maar dit viel ons wel op.
Wij vervolgen onze weg naar Tiki Waka om deze te doen voordat de wachttijd lang wordt.

Ook dit is een erg leuke familie achtbaan, met een mooi themagebied. Na Tiki Waka gaan we naar de klassieke interactieve darkride Challenge of Tutankhamon. Deze attractie was echt een grote verassing. Hij is veel groter dan verwacht en ziet er ondanks de leeftijd heel erg tof uit. Daarna was het tijd voor de topper van het park, Kondaa.
Wat een geweldige achtbaan hebben ze hier gebouwd. Hoog, snel, soepel, airtime... top!

Na een aantal toppers was het tijd om de rest van het park te verkennen. We vervolgden onze weg richting het westerndorp. Calamity Mine is een hele toffe minetrain, leuk om deze baan die ik ken uit RCT eens in het echt te berijden. Dalton Terror vond ik verbazend soepel voor een wat oudere droptoren.

Dan stonden de 2 beruchte achtbanen op de planning, Loup-Garou en Vampire. De woody vond ik goed te doen, maar mag wel een flinke retrack gebruiken. Vampire daar in tegen, tsja.. Vekoma SLC's zijn niet fijn, deze ook zeker niet. Welicht dat andere treinen wat kunnen verbeteren, maar slopen zou ook niet erg zijn.

RIP indeed
Het laatste deel van het park wat we nog moesten ontdekken was het gebied bij Cobra. Popcorn Revenge is een hele toffe darkride, met bijzonder thema. Cobra is een prima boomerang, die mooi in het gebied staat.

Als laatste zijn we nog in Turbine geweest, weer een klassieke achtbaan. Deze was ook erg leuk en lekker desoriënterend in het donker. En als afsluiter nog in Flash Back geweest, voordat we weer richting Tilburg vertrokken.

We hebben een erg leuke eerste ervaring gehad hier. Het contrast met Walibi Holland is heel groot, dit park heeft voor ons echt de voorkeur. Het attractie aanbod is goed, horeca was dikke prima, en operations waren ook goed. Dit is zeker niet de laatste keer voor ons in Walibi Belgium. Bedankt voor het lezen!