Coasterfrenzy
Er moet natuurlijk wel een soort groot landmark zijn om het gebied naar wereld niveau te tillen (dat is denk ik wel de bedoeling van Universal anders gaan ze veel commentaar krijgen dat ze zo een grote IP niet genoeg attentie geven). Nu ik erover nadenk is Minas Tirith niet eens zo een onhaalbare klus. Ze zouden de eerste twee ringen van de stad op schaal kunnen bouwen en en de overige met forced perspective. de achtergrond zouden dan rotsen zijn tegen de showbuilding. Is natuurlijk een heel duur project maar als ze effectief LOTR bouwen denk ik wel dat er wat Comcast-dollars tegenaan gegooid zullen worden.
Toen ik aan het denken was aan mogelijke attracties dacht ik ook aan een soort flying theater waarin je op de rug van een adelaar over Middle Earth vliegt met de filmmuziek. Er zijn youtube videos die de landschappen van Middle Earth laten zien en die geven mij altijd kippenvel, dus zo een attractie zou ik zeker kunnen waarderen.
Japio Als LotR-leek, ken ik alleen The Shire. Een groen heuvelland moet best te simuleren zijn toch? Je stapt het huis van de hobbit binnen en vanuit daar begint je avontuur.
is zeker mogelijk, Critter Country in Tokyo Disneyland laat zien dat zoiets zeker kan. maar het gebied the Shire leent zicht niet direct tot een actie attractie (wat ik verwacht van Universal), tenzij ze je in de wachtrij vanuit the shire transporteren naar het Oosten van Middle Earth waar de meeste actie plaatsvindt. Dit is zeker mogelijk maar lijkt mij niet de meest voor de hand liggende optie. Je hoeft trouwens toch niet persee een grote fan te zijn van een IP en alle gebieden uit de fim te kennen om het themagebied ervan in een park te kunnen waarderen. Ik had bijvoorbeeld nog nooit van HTTYD gehoord voor Epic Universe, maar Isle of Berk ziet er geweldig uit