Een opmerking die ik al een jaar of 10, zo niet langer maak is: waarom staat CDA dit in godsnaam toe?
Eén van de weinige voordelen van zo'n pretparkketen is dat het moederbedrijf kan ingrijpen als het management er een potje van maakt.
Maar het boeit de Compagnie des Alpes echt helemaal niks. Waarschijnlijk vinden ze Nederland te koud en te nat om even een kijkje te gaan nemen.
Ik ben niet bepaald een horecatijger, maar zelfs ik weet dat je een fles witte wijn niet in de volle zon zet en als je dan vraagt om een glas water om de gore witte wijn weg te spoelen, dan zeg je toch niet: "Dat doen wij hier niet."
Werkelijk alles gaat mis, de marketing, het personeelsbeleid, het bezoekersaantal, de horeca, de theming (al kun je daar over discussiëren), het kortingsbeleid op tickets en naar mijn idee ook de balans in het attractieaanbod. En dat terwijl naar mijn idee Walibi op de Efteling na het best geëquipeerde park is van Nederland en ook nog eens enorm veel ruimte heeft.
Ik zou het management er gewoon uitgooien en proberen om een Wouter Dekkers los te peuteren of iemand anders die weet hoe je een pretpark runt.