Live uit het park:
Extrablatt nieuwe 4D bioscoop in Phantasialand
- Bijgewerkt
Eindelijk weer een nieuwe familie attractie! Tenminste daar ga ik wel vanuit. Ben heel benieuwd. Wellicht een simulator achtige 4D experience.. waarbij je misschien op een manier zit, wat nog niet eerder gedaan is?!
Weten we gelijk waarom Phantasialand "Die 3 Mausketiere" als merknaam heeft vastgelegd. Ik acht de kans dan ook groot dat dit thematisch gezien dan ook min of meer bij Maus au Chocolat zal gaan horen.
- Bijgewerkt
Ik denk dat de titel misschien wel nog eens aangepast mag worden, er wordt naar mijn mening te snel vanuit gegaan dat het (weer) een 4D bioscoop gaat worden. En ook de term “Extrablatt” vind ik persoonlijk nogal raar om zo te vermelden
Enfin, over het nieuws zelf. Het zat eraan te komen, en toch vind ik het jammer. Pirates 4D was een klassieker, en de Duitse nasynchronisatie maakte het ook nog eens lekker fout. Maar oke, voor het park een logische stap vooruit die ze realistisch gezien al eerder hadden moeten nemen. Zoals Tsaar1984 al benoemt, lijkt het me ook voor de hand liggend dat dit nu thematisch aan Maus-au-Chocolat wordt gelinkt. Ik ben benieuwd wat het gaat worden
- Bijgewerkt
Quefox_ er wordt naar mijn mening te snel vanuit gegaan dag het (weer) een 4D bioscoop gaat worden.
Ehm, de poster spreekt in vier verschillende
talen over een nieuwe '4d-erlbenis' dus ik vind het best een veilige aanname om te spreken over een nieuwe 4d bioscoop. Dat wil niet zeggen dat we gelijk een oudbollige B attractie moeten verwachten, er is ten slotte een wereld van verschil tussen bijvoorbeeld pandadroom en een muppetvision, maar laten we de verwachtingen wel enigzins realistisch houden, dit wordt 'gewoon' een 4D-film. Gezien de kwaliteit van de afgelopen phantasialand uitbreidingen verwacht ik desalniettemin echt wel kwaliteit, en niet een cringey matige 3d film met 1 of 2 effectjes, maar laten we alsjeblieft wel realistisch zijn over het feit dat hier een nieuwe 4d ervaring voor in de plaats gaat komen.
JrmWrm Ehm, de poster spreekt in vier verschillende talen over een nieuwe '4d-erlbenis' dus ik vind het best een veilige aanname om te spreken over een nieuwe 4d bioscoop. […] laten we de verwachtingen wel enigzins realistisch houden, dit wordt 'gewoon' een 4D-film
Diezelfde poster spreekt ook in vier verschillende talen over een “wereldprimeur”, dat is nou niet een term die ik persoonlijk zou gebruiken om een 4D-bioscoop te beschrijven.
Het zou ook zomaar een simulator met 3D film en effecten (= "4D") kunnen zijn. Er gingen jaren geleden al geruchten over een tweede attractie voor Rookburgh wat een simulator zou zijn. En wie weet betrekken ze het ook wel bij Rookburgh, kwestie van de ingang aan de achterkant maken.
Trollenbol En
En wie weet betrekken ze het ook wel bij Rookburgh, kwestie van de ingang aan de achterkant maken.
Er is met het ontwerpen van Rookburgh al rekening mee gehouden.
Als je de tunnel uitloopt wat in Rookburgh uitkomt is rechts al een deur met (balkon) te zien. Dat is makkelijk aan te passen als ingang naar het nieuwe 4D theater.
Trollenbol
Ik zit me de hele tijd af te vragen wat dan het "wereld unieke" zou zijn ?
De manier waarop we het beleven door een ander soort ritsysteem ? Maar daar heb je al unieke soorten in zoals bij Avatar. Een ronddraaiend 4d experience bestaan er ook al...
- Bijgewerkt
MrRC Tussen tunnel en Schauspielhaus zit nog behóórlijk wat afstand.. daarnaast zit er nog een hele weg (noodtoegang) tussen Schauspielhaus en Rookburgh in.. Daar kun je écht niet zomaar een toegang maken.
En gezien de aankondiging ook aan deze kant staat, mag je er wel van uit gaan dat het bij het oude Berlijn blijft horen.
JrmWrm phantasialand maakt dan ook zeer royaal gebruik van termen als primeur en record dus ik zit nog wel in de 'eerst zien dan geloven' mindset.
Als ze met een custom gemaakte film die speciaal voor het park gemaakt is komen, dan is het technisch gezien een werelprimeur.. Net zoals elke film een "World Premiere" (meestal in Hollywood) heeft. Wat mij betreft zou ik er dus inderdaad ook niet van staan te kijken als het een nieuwe 4D film word. Daarbij zal ongetwijfefld de lat enorm hoog worden gelegd.
Dit lijkt mij een 4d film te worden over de maus au chocolat. Je kunt héél veel met dit thema bij een film, en aangezien ze de aanvraag voor een naam dat wijst op maus au chocolat zou ik het erg logisch vinden als film daar overgaat
Coasterfrenzy En gezien de aankondiging ook aan deze kant staat, mag je er wel van uit gaan dat het bij het oude Berlijn blijft horen.
Hoeft niet, maar je wilt bezoekers natuurlijk wel informeren (op een Phantasialandse manier dan) dat Pirates 4D niet meer bestaat. Spandoek met aankondiging Rookburgh / F.L.Y. hing ook nabij de ingang van Atlantis maar stond dus in Fantasy, ver weg van waar de ingang nu is.
Trollenbol Het Spandoek van FLY hing wel bij de bouwput van FLY en niet bij een compleet andere bouwput.
Het lijkt me ook niet dat je iemand moet informeren dat Pirates niet meer bestaat. Ik denk dat dit op zich wel duidelijk is als er bouwhekken omheen staan en de attractie niet meer op de plattegronden en attractielijsten voor komt. In principe word ook nergens vermeld dat Pirates weg is.
Coasterfrenzy Als ze met een custom gemaakte film die speciaal voor het park gemaakt is komen, dan is het technisch gezien een werelprimeur.. Net zoals elke film een "World Premiere" (meestal in Hollywood) heeft.
Een primeur en première zijn wel twee verschillende dingen.
Enfin, dat er in de tekst over "Weltpremiere" gesproken wordt, doet wellicht ook zoiets vermoeden. Maar recht daarboven staat in lettergrootte 80.000 de term "Weltneuheit", waardoor ik toch iets meer verwacht. Ik wil toch maar even aanhalen dat dezelfde term op de aankondigingsposter voor F.L.Y. stond, dus helemaal inhoudsloos is dat bij Phantasialand niet in mijn ogen. Daarom geloof ik er toch nog steeds niet in dat het weer een 4D-bioscoop wordt.
En wat de locatie van de ingang betreft, we hebben Phantasialand al vaker gekke capriolen uit zien halen voor de plaatsing van een attractie. Rookburgh en het Schauspielhaus kunnen prima via een tunnel of brug met elkaar verbonden worden, zonder dat de backstage route eronder te lijden heeft.
Coasterfrenzy In principe word ook nergens vermeld dat Pirates weg is.
Er wordt vooral gewoon nergens vermeld dat het er nog is.
Eén wereldprimeur van een 4D belevenis met een nieuwe filmdimensie kan natuurlijk van alles zijn.
Tenzij ze serieuze werkzaamheden gaan uitvoeren aan de fundering verwacht ik er niet heel veel van.
Quefox_ Een primeur en première zijn wel twee verschillende dingen
Een premiere is de eerste voorstelling van een film (of toneelspel, ....). Het theater dat de film mag draaien heeft de Primeur te pakken. Een primeur kan echter vanalles zijn en is niet beperkt tot een visuele voorstelling, maar KAN dat dus wel zijn.
Maargoed: Wellicht doen we het park een beetje te kort. De laatste keer dat ze het over een wereldprimeur hadden was met FLY, en dat is de eerste (en nog steeds enige) Flying coaster van dit type en met een lancering. Bij Taron, Raik en Chiapas hebben ze dan wel met de nodige recorden gesmeten, ze hebben nooit van een primeur gesproken. Desalniettemin hoeft de innovatie natuurlijk niet persé iets gigantisch te zijn.
Meelworm Tenzij ze serieuze werkzaamheden gaan uitvoeren aan de fundering verwacht ik er niet heel veel van.
Op zich kennen we de staat van de funderingen niet, maar er word wel flink gewerkt aan - onder andere - de buitenkant van het gebouw. Er is in de Winterpauze ook een grote kraan aan het werk gezien. Als het al nodig is om iets aan de fundamenten te doen, dan bestaat de kans dat dit al gebeurd is via een versteviging aan de buitenkant.