Bedankt voor alle reacties en "likes"! Dat motiveert om ook de laatste verslagen nog te maken, die komen in de loop van volgende week 🙂
Hjalmar Hoewel het eruit ziet alsof je een leuke tijd hebt gehad zijn er voor mij te veel kopieën die moeilijk te verkopen waren naar mijn partner toe.
Ja, als je al in de VS bent geweest, kan ik me dat voorstellen. Ik heb die parken nog niet bezocht dus voor mij was bijna alles nieuw en dat maakt het echt een fantastisch park. Ik denk wel dat delen als Super Nintendo World of de Wizarding World of Harry Potter wel heel leuk zijn om te bezoeken voor niet-pretparkfans, maar er zit een grens aan wat je ze kunt aandoen he ;-)
Bobske Waar ik overigens ook enorm blij van word is dat je je ervaring deelt hoe het is om alleen in het park te lopen. Ik heb eindelijk (hallelujah) een Osaka in mijn rooster kunnen krijgen en was super benieuwd hoe ik mijn dag daar moest gaan plannen en of ik een Express pas nodig zou hebben. Maar nu ik dit allemaal lees ga ik gewoon vroeg naar het park (met de jetlag mis ik dan een hele nacht slapen haha) en ga direct naar Super Nintendo World!
Oh wat een heerlijk vooruitzicht Bob! Vroeg gaan loont wel de moeite vind ik (ook omdat het park dus veel eerder open gaat dan ze zelf aangeven...) en dankzij de single rider kun je in je eentje echt super veel doen op een dag zonder te wachten. Dat is echt ideaal in USJ!
Aurelius Die twee klassiekers zijn bovendien zowat de enige relatieve (!) rustpunten in ‘n park dat verder de volumeknop onafgebroken op 100 heeft staan, al denk ik tegelijk dat de ‘charme’ wellicht juist in die zintuigelijke overvloed is gelegen. USJ is als ‘n hit van Linda, Roos & Jessica.
Ik wil alles of niets
Baby, roep jij maar niets
Ik ga voor heel intens
Voor meer dan honderd procent!
Hahaha ja. Nu je het zegt: eens! Een ander rustpunt vond ik die lange oprijlaan naar Harry Potter en zijn wondere wereld. Dat gevoel dat ik minder bij Super Nintendo World, daar beginnen de bliepjes al op de oprijlaan.
JorisR Begin oktober mogen we weer, als ook de World Expo in Osaka nog bezig is, veel zin in.
Ook dat lijkt me een heel gaaf vooruitzicht! De Expo trok me vooraf niet, dus ik was er helemaal niet rouwig om dat ik net te vroeg in Osaka was, maar achteraf denk ik: zou toch ook wel leuk zijn geweest.
Als je houdt van dat soort culturele uitstapjes kan ik trouwens ook het live kijken van Sumoworstelen aanraden. Eens in de twee maanden is er een toernooi, afwisselend in Tokio en elders in het land. Ik heb dat in Osaka kunnen meemaken en dat was een van de (vele) hoogtepunten van de reis. Super bijzonder om te zien, met alle tradities en rituelen, en de sport zelf is veel toffer dan ik had verwacht.