Hjalmar Soms, met alle liefde van de wereld, zeg je echt hele kromme dingen. Dollywood heeft prima goede gethematiseerde attracties. Het park is ook niet geprofileerd als thema-park maar de attracties die ze bouwen hebben vaak een prima sausje. Daarnaast is dit hetzelfde land die ook parken als Universal en Disney heeft en de grond legger is van wat wij nu een thema-park noemen, waar het vroeger attractie parken waren of gewoon ge-evolutioneerde tuinen.
Absoluut waar, maar dit is natuurlijk geen Universal of Disney.. als je dan daarbuiten naar de betere parken gaat kijken dan kijk je inderdaad naar Dollywood zelf, maar ook naar zusterpark SDC of een Busch Gardens.
En ik denk dat je de context mist: Mijn reactie was specifiek gericht op de opmerking van Taronco, dat het zien van de track de illusie doorbreekt. En hoewel de genoemde parken best een mooi station kunnen maken en banen (soms) nog mooi in een landschap kunnen leggen, zie ik ze niet het niveau halen dat de track straks volledig verstopt is. Juist omdat er on-Ride uiteindelijk weinig theming is.
Is dat erg?? Nee.. zeker niet. Als je kijkt hoe koortsachtig Disney probeert track te verstoppen dan heeft dat thematisch vaak mooie resultaten, maar vaak het gaat ook ten kostte van de rit en de originaliteit van de theming. Hier en daar mag je best een stuk achtbaantrack zien - vind ik. Bij een attractie als dit denk ik dat vooral het rafting/vaar gedeelte het moet hebben van theming, maar als er ergens een hogere drop is, dan verwacht ik dat deze net zo zichtbaar word als in Futuroscope.. tenzij ze écht alles binnen gaan zetten misschien.