Ik kon hier zo snel nog geen bestaand topic van vinden, als dat er wel is mijn excuus.

Anyway, Dollywood is bezig met een grote nieuwe attractie. Alhoewel het park er vrij weinig over heeft gezegd (alleen het budget van $50 miljoen), is het middels een brochure van Mack al wel duidelijk geworden dat het een “spectaculaire nieuwe achtbaan” gaat worden. Gisteren is de attractie officieel bevestigd voor volgend jaar.

Maar er is nog steeds veel onduidelijk. Er is een vergunning verleend voor een gebouw van ca. 4000 m2, wat dus lijkt te wijzen op een indoor achtbaan. Hierdoor wordt door mensen ook al snel de link gelegd met de Inverted Powered Coaster, alhoewel daar dus nog niks officieel over bekend is.

Een nieuwe inverted powered coaster zou wel echt heel gaaf kunnen worden. Dat rit systeem heeft zoveel potentie!

Er gingen toch ook al een tijdje geruchten dat het een baan zou kunnen worden, vergelijkbaar met Fire In The Hole in Silver Dollar City?
Die baan zou volgens rcdb.com $30 miljoen hebben gekost. Maar hoe groot dat gebouw is, kan ik nergens terug vinden.

Dollywood heeft nu toch ook al een soort Fire in the hole?

Skeet Dollywood heeft nu toch ook al een soort Fire in the hole?

Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar de huidige Blazing Fury coaster/darkride is juist eerder vergelijkbaar met de oude Fire In The Hole. Terwijl ze die laatste vorig jaar juist vervangen hebben door een compleet nieuwe baan.

Het nieuwe gebied in Dollywood voelde afgelopen oktober echt heel anders dan de oudere gedeeltes, bijna Energylandia vibes eerlijk gezegd met veel oppervlakte en alles heel erg nieuw. Fire in the Hole in Silver Dollar City was erg leuk, maar dat is een RMC basis. Mack zou met hun inverted misschien nog wel een extra dimensie in die ride kunnen toevoegen. Ben benieuwd waar Dollywood mee komt, want het park momenteel al vooral achtbanen.

Uiteraard juich ik iedere spectaculaire achtbaan toe, maar het is niet wat Dollywood nodig heeft. Maar een darkride/achtbaan in de vorm van een Inverted Powered van Mack, dat lijkt me zeker wel iets voor Dollywood. Ben heel benieuwd naar dit project.

Michael bijna Energylandia vibes eerlijk gezegd met veel oppervlakte en alles heel erg nieuw.

Dat is opzicht niet raar, want het gebied was vroeger net zoals de rest van het park een enorm bos. Dat hebben ze in 2017 helemaal gekapt en zonder het bos is het land gewoon een vlak gras gebied. Om het weer te krijgen zoals de rest van Dollywood zal het jaren kosten.

Oh jeetje. Dat wist ik niet. Ik vind Dollywood geweldig, maar dat komt meer door de oudere gedeeltes. Ik vond Wild Groove Grove zo standaard. Nieuwe achtbaan ziet er kaal uit. Nee, ze moeten vooral nu investeren in beleving en geen achtbanen meer.