• Bijgewerkt

Vergeef me de matige vertaling van de woordgrap uit de originele titel. 😉

Wat een topnieuws is dit uit Idaho. Nieuw leven voor Tremors!

• Re-track door RMC (behalve het bestaande stuk topper track)
  • Van een naar twee treinen (GCI Millennium Flyers zonder riempjes!)
  • Magnetische remmen voor minder slijtage

Kijk, Tremors is voor mij een moderne klassieker. Er is na deze updates misschien wat minder dat traditionele and klassieke gevoel, maar de baan kan 't goed gebruiken.

Wat me meteen op valt is dat er twee verschillende achtbaan fabrikanten aan de slag zullen gaan met deze baan. De combinatie van deze twee namen tegelijk is best bijzonder volgens mij?

Word dit dan een klassieke re-track, of een ReTrack met Topper Track?? (RMC levert beiden).

In het geval van een klassieke re-track is dat op zich niets nieuws. Ze doen wel vaker GCI banen en daar kunnen GCI treinen prima op rijden.

Volgens mij was er in het topic over Loup-Garou/Weerwolf al eens terecht opgemerkt dat RMC geen Topper Track meer lijkt te maken. Er is in ieder geval al jaren niks meer gedaan met dit tracktype en ook op de website is het verdwenen en vervangen door de "208 Retrak", wat weer een doorontwikkeling is van de I-Box track. Het zou wel interessant zijn als deze baan straks twee verschillende soorten retracks heeft gehad.

Jules Vergeef me de matige vertaling van de woordgrap uit de originele titel. 😉

Zo matig is de vertaling van de woordgrap niet. Tremors vertaal je tot Trillingen en die kunnen zeker wel Schokkend zijn.

Quefox_ ...... ook op de website is het verdwenen en vervangen door de "208 Retrak", wat weer een doorontwikkeling is van de I-Box track. Het zou wel interessant zijn als deze baan straks twee verschillende soorten retracks heeft gehad

Retracken met I-Box track is voor mij geen retrack maar een conversie. Dan zou dit dus een hybride baan worden.

The_Bullgod Dan zou dit dus een hybride baan worden.

Ja en nee. Je komt dan in een vergelijkbare situatie als met bijvoorbeeld Joris en de Draak. De bestaande Topper Track wordt niet aangepakt, dus enkel de delen die nog niet eerder gedaan zijn. Als daar dan deze "208 Retrak" track voor wordt gebruikt, dan heb je twee verschillende soorten track. Hoe je dat wilt noemen, geen idee. Semi-hybride ofzo?

Quefox_ Hoe je dat wilt noemen, geen idee. Semi-hybride ofzo?

Dat zou dan denk ik wel de meest correcte benaming zijn.

Quefox_ Het wordt naar verluid inderdaad de 208 ReTrak.

Jammer. Vind dat dit soort upgrades weinig meer met houten achtbanen te maken hebben. Een houten achtbaan hoort een zekere mate van schokkerigheid en ruwheid te hebben, terwijl dit soort conversies voormalige houten achtbanen naar mijn ervaring te soepel maken.

Vanuit onderhouds- en financieel perspectief overigens een logische keuze, maar vanuit fanperspectief gewoon zonde.