Marvin Wat verse foto's van vandaag 🙂 Een nieuw rijmpje bij wat nu Oompje Gijs is geworden. Er komt aan de tekeningen te zien ook nog een muurschildering bij. Volgens mij word deze deur een of ander "grapje" voor bij het terras gezien het dikke frame waar wij in zit. Ik hoop dat op deze plek het grasveld terug keert dat je vroeger tegenover de Steenbok kon vinden voor het een plein werd. Daar lijkt het in ieder geval wel ook op met de aansluiting op het gras naast de Karpervijver en duidelijke afzetting om te zorgen dat mensen het niet als afsnij route gaan gebruiken.
QDude24 Marvin Ik hoop dat op deze plek het grasveld terug keert dat je vroeger tegenover de Steenbok kon vinden voor het een plein werd. Daar lijkt het in ieder geval wel ook op met de aansluiting op het gras naast de Karpervijver en duidelijke afzetting om te zorgen dat mensen het niet als afsnij route gaan gebruiken. Dat wordt waarschijnlijk de plek van de bakkerij die eerder op de achtergrond te zien was in de eerste making of. Alleen of dat door gaat is natuurlijk de vraag, met de corona verliezen. Een flatje zou hier ook mooi passen, mist dit deel van het park ook wel
Tim Marvin Ik moet toegeven dat dit toch maar een vreemd hoekje blijft. Hadden ze die lelijke kast echt niet achter de muur kunnen verstoppen?
scagen QDude24 Een flatje zou hier ook mooi passen, mist dit deel van het park ook wel Met het thema van Max en Moritz lijkt me een dubbele drop tower als Donnerbalken in Tripsdrill echt een perfecte invulling op deze plek! Mooi te thematiseren en het kantel effect kan dan als een streek van de kwajongens zijn.
QDude24 scagen kan aangekleed worden als een van de geschrapte houten bouweerken die op het orginele design voor max en moritz stonden!
Tonnie Buiten de extra openstellingen voor Abbo houders is er meer interessante info door de Efteling bekend gemaakt. https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20200522-reserveringen-juni-avondopenstelling-abonnementhouders Maandag nieuwe update over Max & Moritz Binnenkort opent de familie-achtbaan Max & Moritz. Nog vóórdat de attractie opent voor alle gasten van de Efteling, worden er exclusieve previews georganiseerd voor abonnementhouders. Deze zullen plaats gaan vinden buiten de reguliere openingstijden van het park. Maandag maken we de openingsdatum én alle details rondom de abonnementshouders Sneak Preview van de nieuwe familie-achtbaan Max & Moritz bekend.
scagen Ik zat net deze video voor bij komen: Heeft Max en Moritz nou een onride audio systeem? Want dat had ik volgens mij nog niet eerder voorbij zien komen! 🤔 Ook zijn er mensen in 1 van de treinen te spotten, naar wat ik terug vind ik de comments lijkt het om de keuring meesters van Tüv te zijn, wat me niet onwaarschijnlijk lijkt gezien de aangekondigde bekendmaking van de openingsdatum.
Jules Ik moet zeggen, ik ben steeds positiever. Vooral het plein heeft nu een meer permanent en doordacht karakter en ook het station van de baan ziet er hartstikke goed uit. Ik heb natuurlijk mijn vraagtekens bij de scheerkussens, het onafgewerkte zicht op Fabula en wat andere kleine klachten, maar ik weet zeker dat de magische doelgroep hier heel tevreden mee gaat zijn.
ReneS Gisteren eindelijk met eigen ogen mogen zien en ik werd er heel eerlijk gezegd niet al te blij van. Het voelt wat goedkoop aan voor Eftelingse begrippen. En waarom? Ik kon het gewoon niet plaatsen. Misschien omdat alles relatief laag is en vooral aanvoelt als een leeg gat waar ooit iets mooist stond? Het plein vond ik juist heel erg slecht ingedeeld in tegenstelling van wat Jules zegt. De doorgang vanuit de Pirana richting de Fata voelt nu heel onnatuurlijk door dat je in een rare hoek moet lopen en inderdaad, het uitzicht uit Fabula is lelijker dan ooit tevoren. Eerlijk gezegd ben ik bang dat de rit ervaring me ook niet verder gaat overtuigen dat dit een Efteling-waardige attractie gaat worden...
Tonnie De Efteling heeft ook meer info op hun Blog geplaatst. https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20200525-opening-max-moritz-sneak-previews-abonnementhouders Max & Moritz opent 20 juni Op zaterdag 20 juni openen we de nieuwe dubbele achtbaan Max & Moritz voor het publiek. De attractie is gebaseerd op het Duitse beeldgedicht over de twee kwajongens Max en Moritz, die de inwoners van hun dorp tot wanhoop drijven met hun kattenkwaad. Max & Moritz is een dubbele achtbaan met twee tracks: een spoor voor Max en een spoor voor Moritz. De twee treinen rijden straks in tegengestelde richting en maken ieder op hun eigen baan, een avontuurlijke rit. Vanaf 20 juni ben je met de hele familie welkom om samen met Max en Moritz in één van hun zeepkisten te ontsnappen uit de koekoeksklokkenwerkplaats. Let onderweg goed op, want de kwajongens halen graag kattenkwaad uit! En voor Abbonementhouders leuk nieuws, er komen previews! Sneak Previews voor abonnementhouders Speciaal voor Efteling Abonnementhouders organiseren we van donderdag 4 juni tot en met vrijdag 19 juni verschillende Sneak Previews, nog vóórdat de attractie opent. Je kunt je vanaf dinsdag 2 juni inschrijven voor één van de tijdvakken in de ochtend (tussen 08.00 uur en 10.00 uur) of avond (tussen 19.00 uur en 21.00 uur). Natuurlijk kan je direct ook de andere leden van jouw huishouden met een abonnement inschrijven (maximaal 8). Kinderen tot en met 3 jaar hoeven niet los te worden ingeschreven. Zij mogen mee met een succesvol ingeschreven volwassen abonnementhouder. Let op: de minimale lengte voor Max & Moritz is 1 meter. Meer over de sneak previews vind je op https://www.efteling.com/nl/park/attracties/max-moritz/sneak-preview
John Op de website van de Efteling kwam ik nog een high-res afbeelding tegen. Mocht je fan zijn van Max & Moritz en een nieuwe Wallpaper willen, klik op de image hieronder:
ppc-anoniem-2 Ron Die timelapse's zijn altijd wel heel tof! Ik heb trouwens nu al medelijden met de medewerkers die de hele dag in deze muziek moeten werken. Pfffffffffffrt. Mijn oud collega's bij It's a small world gaven ook aan dat het went en je het op een gegeven moment niet meer hoort, maar ik geloof het niet. Wat een verschrikking die muziek!
QDude24 ReneS leeg gat waar ooit iets mooist stond? De bob en zijn station wil ik niet mooi noemen, maar ieder zijn ding
Onkruid QDude24 Misschien doelt ReneS meer op het mooie stuk bosrijke natuur dat er ooit stond. Door het gebrek aan een paar mooie grote loofbomen mist het ook voor mij die Efteling-sfeer. Het komt allemaal misschien net iets te gemaakt over.
ReneS QDude24 Zoals Onkruid al aangaf doelde ik inderdaad meer op het missen van bebossing. Ik weet dat het praktisch ontzettend moeilijk is, maar als ze wat bomen hadden laten staan en daar omheen hadden gebouwd had het waarschijnlijk al compleet anders aangevoeld. Nu is het echt een kale plek in een mooie bosrijke omgeving. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik heb nu pas het gevoel bij de Baron dat de aanplanting daar op niveau is, dus er gaan toch flink wat jaren overheen.