Frode Ik bemerk vaak dat veel pretpark fans erg een hang hebben naar wat ze gewend zijn, en wat ze al kennen. Conservatieve mensen dus voor het grootste deel.
Heh? Als ik hier op het forum vooralsnog iets niet tegenkom, is het wel conservatieve instellingen en een hang naar het oude. Vernieuwing wordt hier vooral toegejuichd! Maar, en dat verwar je hier denk ik een beetje met elkaar: Efteling heeft een bepaalde stijl, en dat hadden ze beter moeten doen. Efteling had hier meer van kunnen maken, er zijn te veel dingen mis:
- te veel bomen gekapt
- te veel zicht op die groene loods
- een lelijke wachtrij, ondanks zogenaamde opleuking door een scheetkussenorgel
- leuke details willen toepassen, maar vervolgens opgeplakte gordijnen gebruiken
- die ouwe vent is in het raam zichtbaar als schaduw terwijl hij ook de deur al open doet
- een plasje water dat door moet gaan voor een 'alpenmeertje'
Als we kijken naar de (wat mij betreft laatste succesvolle vernieuwing) Baron, dan zien we een ride die groots is maar helemaal volgeramd zit met details, authenticiteit, prachtige gevels, een ontzettend mooi stuk landscaping, een prettig aangelegde wachtrij langs de baan(al heeft deze voor voldoende issues gezorgd natuurlijk, dat weten we), een voorshow in de rij, een voorshow in de rit. er is aandacht geweest voor álles.
Bij Max en Moritz: not so much. Ja het is een leuke attractie voor de doelgroep (blegh), ja er zit humor in, ja het is een semi-oke vervanger voor de Bob, maar het is het allemaal net niet. Oh ja hoor, de treintjes zien er leuk uit, de verbouw van het station is prima, maar het is allemaal zo geforceerd, en er is te veel aan op te merken. Deze centrale en unieke plek op het Efteling terrein had zó veel meer kunnen gebruiken. Maar de Bob was op, en ze hadden met vliegende vaart een nieuwe invulling nodig.
Ik vind het jammer.