Vriend_van_de_club Ik vind M+M zeker in de Efteling passen, ja. Het lijkt een goed gethematiseerde attractie te worden die voor een significant deel van de bezoekers interessant is. Niet voor de hele familie, maar dat zijn bijv de Baron of Carnaval Festival ook niet. Of je van de stijl houdt, is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind het wel leuk om her en der wat fellere kleuren te zien en niet altijd alleen maar Pieckse kleuren. Toen een aantal jaar geleden de Piraña een paint job had gehad en felle kleuren had, had ik daar ook geen problemen mee, vond ik juist mooi.
Jouw voorbeeld van een gigacoaster is wat extreem, omdat ie enorm groot is en vanuit veel plekken in het park zichtbaar zou zijn. Dat is de reden waarom ik die niet zo snel in de Efteling zou hoeven, want dan breekt ie in veel andere delen van het park de sfeer denk ik. M+M is op de plek waar hij staat passend, mijns inziens, en buiten het themagebied waar hij staat niet of nauwelijks zichtbaar. Zoals ook de Bob was.