Aurelius
300 meter baan is an sich best nog wel lang hoor, vooral voor de doelgroep.
Even de vergelijking maken met de baan Draak in Plopsaland, daar zit je met 450 meter ongeveer 3 minuten in.
Nou deze baan is 300 meter, laat het dan een ruime 2 minuten zijn dat je erin zit, voor een achtbaan is dat toch een prima tijd?
In de Python zit je ook ruim 2 minuten met een ritje, nee qua tijd is de baan naar mijn mening lang genoeg.
maar die 300 meter baan, is dat beide banen bij elkaar opgeteld, of is dat de lengte van elke baan afzonderlijk?
Nee dat is voor elke baan afzonderlijk, en volgens rcdb waar ik zojuist op keek duurt een ritje schijnbaar 2 minuut 30.
Dat is nog altijd iets van 20 seconden langer als de Python.
Als we dan toch over lengte hebben, ja de baan is dan niet lang, maar qua tijd zit je toch wel redelijk normaal te zitten.
Als ik dan nog even de vergelijking mag maken met andere banen " in de buurt"
Walibi
Condor - 2 minuut 2 seconden
Goliath - 1 minuut 32 seconden
Lost Gravity - 2 minuut 23 seconden
Speed of Sound - 1 minuut 48 seconden
Untamed - 1 minuut 46 seconden
Xpress - 1 minuut en 15 seconden
Toverland
Boosterbike 1 minuut en 8 seconden
Dwervelwind - 1 minuut 52 seconden
Fenix - 1 minuut 45 seconden
Toos express - 52 seconden
Troy - 1 minuut 50 seconden
Dus als die 2 minuut 30 klopt op RCDB en we hebben twee keer 300 meter te doen, dan vind ik het vergeleken met andere banen in de omgeving van de grote concurrenten in Nederland nog zo gek niet.
Ook bij andere parken in Europa is er maar een enkele coaster die echt over die rit tijd heen gaat.
Het beeldmerk, tja smaken verschillen, het ziet er geknutseld uit door kinderen alsof het en stukje van een fort is ofzo of dat gevoel brengt het wel bij mij op.
Misschien als alles af is dat het logo duidelijker uit de verf komt dan nu, maar smaken verschillen wat ik al zei, het logo van de Python bijvoorbeeld vind ik ook wanstaltig.
Dit is zeker een kinderattractie, prima hartstikke tof voor hun dat ze ook een thrill te doen krijgen, want geloof me, toen mijn dochter in Draak mocht in Plopsaland (daar vergelijk ik het mee) de bochten dat je schuin ging vond ze maar wat spannend, in het begin vond het ze het eng, maar daarna vond ze het hartstikke tof en was ze er niet uit te slaan, naarmate ze ouder werd ging ze ook andere heftigere banen doen, en nu is ze met haar 14 jaar een volleerd coasterrijder, overal durft ze in, het kan haar niet hard,hoog en gek genoeg gaan.
En dat wil je ook als park, dat je bezoeker alle attracties kan doen waardoor je de kans verhoogt dat ze vaker terugkomen.
Als dan een baan als Max & Moritz dan een mooi instap-achtbaantje is voor de jonge (beginnende) achtbaanliefhebber dan heb je toch een mooie fundering gelegd voor de toekomst dat die liefhebber later ook nog eens een paar keer komt, en daarna ook nog als ze een gezin hebben?
De ligging tja, het is niet anders, daar kunnen we weinig aan veranderen, we hebben het er maar mee te doen, maar logisch vind ik het wel.
De baan staat aan de rand van een sprookjesbos voor over het algemeen kinderen, de overbuurman is een wat heftigere attractie waar kinderen ook nog wel in kunnen (Piranha) evenals de buurman schuin verderop (Fata Morgana)
Dus misschien niet voor iedereen de meest ideale keus als ligging, maar qua noodzaak dat er snel weer iets moet komen is het wel de meest logische plek, dit zal ook wel met bestemmingsplannen en andere regelgeving te maken hebben.