Update van Twitter!
Ik vind het zo jammer dat men links en rechts van de "blauwe gevel" dezelfde creme achtige kleuren hebben gebruikt. In het concept is de linkerkant significant witter dan rechts. Daarmee krijgt de gevel wat meer diepte en levendigheid volgens mij. Van mij had het blauwe geveltje ook wel iets breder gemogen zodat het net het hoekje omging, dan had echt een los geveltje geworden in plaats van een gevoel dat het erop geplakt is.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het groene schoolgebouwtje. Die is helemaal groen, maar de decoratieve dakelementen veranderen niet van structuur, enkel van kleur. Daarmee krijg je toch het gevoel alsof de kleuren eroverheen zijn geplakt. Ik vind dat wel jammer. Had het schoolgebouw een ander houtsnijwerkje gegeven in de dakrand. Zodat het echt een apart gebouwtje wordt.
En ook de achterkant is weer dezelfde afwerking als de voorkant qua kleuren en inschaduwen. Ik vind dat jammer. Daar had gewoon echt wel meer ingezeten denk ik. Al met al is het allemaal zo slecht nog niet, maar het venijn zit hem in de details en die zijn gewoon minder goed.
Ik maak mij trouwens wel een soort van zorgen over het electriciteithuisje naast de uitgang voor het station. Behalve dat het ding gewoon lelijk in de weg staat op die plek gaat dat ding ook gewoon een permanent bromgeluid veroorzaken in dat gebied. Ik ben echt benieuwd hoe dat uitpakt en waarom dat niet elders in het gebied verwerkt kon worden.