- Bijgewerkt
Vandaag presenteerde Drievliet hun nieuwe huisstijl en daarover ontvingen we het volgende persbericht:
Nieuw seizoen, nieuwe huisstijl.
Vanaf komend seizoen introduceert Familiepark Drievliet een nieuwe merkidentiteit (huisstijl) die de identiteit van ons park, de stad Den Haag en onze gasten weerspiegelt. De nieuwe identiteit is geïnspireerd door onze unieke ligging, het familiale karakter en de rijke geschiedenis als familiebedrijf. Een groene oase in de drukke Randstad, vernoemd naar de samenkomst van de drie Vliet’s.
Ons nieuwe beeldmerk symboliseert perfect waar we voor staan: een familiepark met zijn roots in Den Haag. De nadruk ligt op de letter i, waarop een symbool prijkt dat drie elementen kan voorstellen:
- De voetafdruk van onze nieuwe mascotte. De Pelikaan.
- Een speels kroontje, verwijzend naar Den Haag, de hofstad.
- Een driesprong, refererend aan de drie Vliet’s die samenkomen achter ons park.
De golvende vormen en kleuren (met het kenmerkende blauw en geel aangevuld met Royal Orange) verwijzen naar water, de zee ofwel de Delta-regio. Met deze kleuren introduceren wij nu ons logo, maar uiteindelijk krijgt elk seizoen zijn eigen set kleuren. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de kleur Velvet Dream.
Piet de Pelikaan is ons nieuwe character van het park. Pelikanen zijn echte familiedieren en leven in waterrijke gebieden. Grappig genoeg maken pelikanen (onbewust) al jaren deel uit van ons park. In ons Lol-Atol zijn meerdere komisch afgebeelde pelikanen te ontdekken. De naam volgt op een later moment.De rebranding wordt stapsgewijs ingevoerd. We starten met onze website en sociale media, gevolgd door nieuwe signage in het park en andere uitingen. Het doel is om zoveel mogelijk gereed te hebben bij de seizoenstart. Wij hebben voor de rebranding het reclamebureau Meere Reclamestudio gevraagd voor de huisstijl. Dit past ook binnen de filosofie van onze aandeelhouders, zoveel mogelijk regionale partners betrekken bij het park. Verleden zijn we al begonnen met het maken van nieuwe foto’s en video’s, verzorgd door Nick Stuy - Vinuts. Een frisse wind dus.