Vandaag was ik eindelijk in de gelukkige positie om naar Hong Kong Disneyland te gaan en World of Frozen te mogen ontdekken! En wow, wat is er een prachtig themagebied bijgekomen. Enorm sfeervol en er zijn zoveel details dat je continue wat nieuws ziet.
Dan de attracties. Ik was ervan op de hoogte dat Wandering Oaken's Sliding Sleighs (jeetje wat een mondvol) aan de korte kant zou zijn. Echter had ik verwacht en gehoopt dat er nog een klein stukje darkride voor de lifthill zou zitten maar dat bleek helaas niet zo te zijn. Sowieso de best gethematiseerde Vekoma Junior coaster ooit gebouwd, als je het vergelijkt met een Barnstormer of Gadget's Go Coaster echt een verademing. Het park miste ook nog een coaster voor de allerkleinste dus top dit!
Dan Frozen Ever After, de bootjes darkride. In Epcot was ik destijds positief verrast hoe ze Maelstrom hadden omgetoverd tot een hele sterke darkride van Frozen met behoud van het ritsysteem. Vooral het stuk als je Elsa voor het eerst ziet en achteruit gaat was indrukwekkend gedaan! Wat ik dan weer niet zag aankomen is dat de ride in Hong Kong eingenlijk een iets uitvergrote versie is van de ride uit Epcot. Echt super knap gedaan hoor, maar ik miste de WOW factor een beetje. Tevens vond ik de ritduur net te kort, ik zie net dat beiden versies evenlang duren, 6 minuten ongeveer. Wat wel weer interessant was is dat je pas na de dispatch uit het station nog een losse beugelcheck hebt, beetje zoals Test Track en Cars enzo.
Al met al is deze uitbreiding fantastisch voor dit park. De bergen van Arendelle passen echt heel goed tegen de echte bergen aan van Lantau Island! Zo zonde nu alleen dat Parijs het moet gaan doen met alleen de darkride en niet de coaster erbij; maarja je kunt niet alles hebben he?