Hee forumleden,
Met de aanpassingen van het Efteling hotel op de begaande grond naar het Efteling wonder hotel zal de oriëntatie meer naar het park komen te liggen. Dit zegt voor mij dat de Efteling langzaam aan bezig is met de infrastructurele voorbereidingen voor strookrijk. In dit topic wil ik jullie forumleden een idee voorleggen hoe ik denk dat de Efteling zoveel mogelijk uit deze hoek van het park kunnen gaan halen. Hierbij zou een verplaatsing van het gildehuis noodzakelijk zijn naar mijn idee.
In de bijgevoegde afbeelding is met wit omcirkeld waar ik het gildehuis naar toe zou verplaatsen. In dit gebied is al gekapt en een tijdelijke parkeerplaats gemaakt, maar dit zou naar mijn idee de perfecte plek zijn voor een vernieuwd gildehuis met een upgrade aan de huidige faciliteiten.
Dit zou resulteren in ruimte achter vogelrok en carnaval festival. Hiervoor zijn in andere topics al mooie ideeën bedacht zoals een jokie en jet speel wereld en of een attractie voor de laven.
Verder zou je dan de huidige parkeerplaats voor personeel bij het gildehuis kunnen gebruiken voor het Efteling wonder hotel waardoor je direct naast het hotel weer ruimte hebt voor attracties op strookrijk.
![](https://forum.pretpark.club/assets/files/2024-12-31/1735638453-489028-img-2428.jpg)
Ik ben ook op dit topic gekomen, omdat ze met de stikstof situatie nog niet mogen uitbreiden en we in het topic wat zou nog veranderd kunnen worden in 2025 niet op heel veel attracties/ opties komen. Waarom dan niet met de winst van dit jaar je infrastructuur voor de toekomst regelen.
Ik ben zeer benieuwd hoe jullie hierover denken?