Alles wat de afgelopen 10 jaar is neergezet, gaat gewoon blijven. Als de RvC al moeilijk doet rondom de investering van Raveleijn, kan ik me zomaar voorstellen dat die ook niet akkoord gaan met grootschalige aanpassingen/wijzigingen/sloopwerkzaamheden bij attracties die de afgelopen 10/15 jaar zijn gebouwd óf een grote renovatie hebben gehad. Python, M&M, Nest, Fabula en Pirana vallen dus allemaal af.
En inderdaad, alles wat verwijderd is, stamt uit de jaren 80. Dan blijven er nog een handvol attracties over. Fata Morgana staat natuurlijk al ergens op de planning voor renovatie, maar ik betwijfel of dat 2025 wordt. Volk van Laaf, Pagode en Carnaval Festival hebben de afgelopen jaren ook al aandacht gehad of krijgen zelfs nog aandacht. Laatst genoemde is al even terug en met de herindeling van het voorplein, verwacht ik die misschien iets eerder, maar ik denk niet dat we daar grootse plannen moeten verwachten. Weggaan zal CF in ieder geval niet.
Mochten we écht iets grootschaligs verwachten, denk ik eerder dat we moeten kijken naar de Game Gallery, Halve Maen en Traptreintjes. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet verwacht dat een van die 3 plaats gaat maken en alle 3 tegelijk al helemaal niet.
Jeroen_uit_tilburg Is het een gekke gedachte om te zeggen dat bijvoorbeeld de pappegaai of de zeemermin zouden kunnen verdwijnen uit het sprookjes bos? Dat hiervoor een nieuw sprookje voor in de plaats gaat komen. Zal zeker niet in 2025 gebeuren maar ik zou hier over een aantal jaar zeker niet van opkijken.
Als ze het al aandurven om Sprookjes te gaan slopen, lijken me dit wel de meest voor de hand liggende. Je wandelt er eigenlijk standaard voorbij dus mijn inziens mogen deze vervangen worden. Ik vraag me echter af hoeveel ruimte dit zou opleveren. De Papagaai zit dicht tegen Hans & Grietje aan en er zit veel bos rondom de Kleine Zeemeermin. Wil je dat stuk dus wel opofferen?