Johan Ga bij de spellen die je speelt even kijken naar de minimum en aanbevolen systeem eisen.
Ik zou van de optimal uit gaan. De minimum eisen zijn meestal voor een PC en zelfs dan draaien veel spellen maar amper op zo'n systeem. Laptop versies presteren meestal toch wat slechter dan de PC versies van dezelfde hardware, dus de kans bestaat dat je spel dan helemaal niet meer draait of amper 3 frames per seconde haalt.
========================================================================
Misschien een leuke altnernatieve tip: kijk eens voor een SteamDeck of soortgelijke systemen. Ik weet niet hoe de varianten van Asus ofzo draaien, maar ik heb zelf een SteamDeck (gen1) en dat zijn best mooie systemen. Er zit een USB-C poort op die je kunt aansluiten op een dock zodat je alsnog een muis en toetsenbord kunt aansluiten en zo kun je dan ook wat spellen spelen die niet helemaal Deck-Geschikt zijn. Je kunt makkelijk terug naar het besturingssysteem en daar dus ook bijvoorbeeld Office of andere applicaties op installeren (als je een beetje handig bent). Ik meen me te herinneren dat ik zelfs een paar emulators op het besturingssysteem gezien heb voor Console spellen te kunnen spelen.
Als je nu echt veel RCT wilt spelen op reis is het natuurlijk wat minder handig omdat je een aparte muis en toetsoenbord moet mee slepen (en de dock om ze aan te sluiten op die ene USB-C poort), maar als je flexibel bent in je thuis situatie en reis-situatie is het een behoorlijk goed ding.
Ben je een heel stuk goedkoper mee uit dan een Gaming Laptop.