Met het eind van het jaar in zicht, is het voor mij altijd het moment om op vakantie te gaan. Zo ook dit jaar en dit jaar stond een 11 dagen trip naar Japan, specifiek Tokyo en Kyoto. Zoals altijd in Disney, betekend November het begin van het kerst seizoen, welke in Tokyo de introductie levert van het Lil Ringring character. Zoals sommige al hebben gezien in het Fantasy Springs topic heb ik drie dagen in het Tokyo Disney Resort verbleven en ik wilde wat foto's met jullie delen.
Tokyo Disneyland Hotel
Voordat onze drie dagen Tokyo Disneyland zou beginnen hebben een nacht overnacht in Tokyo Disneyland Hotel, dit gaf ons extra Happy Entry op onze eerste dag voor het bezoek van Tokyo Disneyland.
Dit geeft het voordeel dat de eerste dertig minuten je praktisch het hele park voor jezelf hebt en dus schitterende lege foto's kunt maken omdat iedereen naar Beauty and the Beast gaat. Iets waar wij al toegang voor hadden geboekt.
Tokyo Disneyland
Het park presenteerde deze avond de nieuwe projectie show en de Electrical Main Street Parade.
Met onze eerste volle dag in Tokyo Disneyland, was ik oprecht verrast hoeveel het park voelt als Magic kingdom in Orlando, uiteraard niet heel geheel onverwachts aangezien het park in 1982 zo was aangekocht. De verrassingen zaten hem voor mij toch wel in het feit dat Haunted Mansion een betere overlay had met de Nightmare Before Christmas, Splash Mountain toch een andere layout heeft in de rit dan ik dacht deze te hebben en dat Beauty and the Beast wel een toffe attractie is. Het is fijn om te zien dat het park zich aan het onderscheiden is van zijn versie zusje in Orlando. Beauty and the Beast is een schitterend gebied en dat stelt mij hoopvol de nieuwe Space Mountain en Wreck-It Ralph attracties. Let wel, Tokyo heeft de beste versie van Orlando, de best onderhouden versies ook, maar de veranderingen kan ik na het eindelijk in het echt bezocht te hebben echt wel waarderen.
Tokyo DisneySea MiraCosta Hotel.
Gezien ik een Vacation Package hebben geboekt, heb ik ook MiraCosta geboekt. Wat er voor zorgt als je de juiste kamer krijgt een schitterende ochtend uitzicht hebt. Misschien niet met vulkaan, maar even mooi.
Tokyo DisneySea - Daytime
Tokyo DisneySea - Nighttime
Tokyo DisneySea is toch wel het ultieme Disney park in mijn ogen te bezoeken, ik ben dan ook blij dat ik gewacht heb om deze als laatste te doen. Elke element in het park ziet er schitterend uit je kunt zien dat het park veel liefde krijgt voor onderhoud. De attracties zoals Indiana Jones, Tower of Terror and Journey to the Center of the earth zijn echt magistraal om mee te maken. Raging Spirits was buiten zijn schitterende aankleding wat mij betreft te zwak in zijn snelheid. De grote verrassing was denk ik toch wel Sindbad's Storybook Voyage, wat een heerlijke boatride is dit. Soar'n was een prima rit en waarschijnlijk toch wel een van de betere versie vergeleken met Shanghai, Orlando of Anaheim.
Fantasy Springs
Fantasy Springs, wat een bijzonder interessante ontwikkeling is dit. Schitterende attracties als Anna and Elsa's Frozen Journey en Peter Pan's Never Land Adventure geven toch wel weer aan hoe goed Imagineering kan zijn als ze gewoon de budgetten krijgen om hun werk te doen. Schitterende overgangen, effecten en perfect getimed momenten in de attracties. Rapunzel's Lantern Festival was wat mij betreft een spijtige misser, te klein en weinig interessants te zien op de hoofd scene na. Mocht je nog de kans krijgen om dit deel te doen met Vacation Package, raad ik het absoluut aan. Ik heb met alle rust het gebied meerdere keren kunnen bezoeken tijdens dag en nacht. Daarnaast onbeperkt alle attracties kunnen doen met minimale wachttijden.
Disneyparken Bingo.
Met dat ik nu Tokyo Disney Resort heb weten te bezoeken is het eindelijk gelukt om alle parken te bezoeken. In 2017 wilde ik het mijn missie maken om dit te doen voordat ik 35 zou zijn, dat werd uiteindelijk 36 (hello covid). Het leek mij toen leuk om een video te maken bij elk kasteel en hierbij dan het slecht gemonteerde, maar voor mij een mooie kleine herinnering van het bezoeken van elk Disney park in de wereld.