Frank Memorabele, Instagram-waardige gerechten die ook nog eens fantastisch smaken. De Efteling vraagt volgens mij 45 Euro voor een compleet menu. Stevig aan de prijs voor ‘pretpark voedsel’, maar hier betaal ik dat met alle liefde. Dat is het geld echt wel waard!
Serieus? Dan is het of flink achteruit gegaan sinds april of mijn lat en verwachting lagen te hoog. Mijn ervaringen bij Het Eethuys en De Proeftuyn waren veel beter 🙂
Twee weken geleden heb ik bij Van der Valk in Gilze aan een chateaubriand gezeten. Dat was kwalitatief toch echt stukken beter dan die 4 boneless spareribs en paar gegrilde stukjes kipfilet in krokant jasje die ik gisteren in het Efteling Wonder Hotel kreeg voorgeschoteld. En de chateaubriand met voorgerecht en dessert ligt in dezelfde prijsklasse. En als je dan 6 euro vraagt voor een klein rond bakje friet.. Sorry hoor, maar doe er dan verse friet bij ipv die standaard diepvriesfriet.
Ook sommige medewerkers zouden ze eens wat meer uitleg kunnen geven over het hoe en wat in de bediening. Zo behoor je te serveren aan tafel en niet over een scheidingswand heen. Dat doen ze niet eens bij de Chinees in een buurt winkelcentrum. De smoezelige menukaart waar een vorige gast op heeft aangekruist wat hij/zij heeft gegeten en de drankkaart met vetvlekken en versleten hoeken (niet op z'n Piecks! 😉 ) staan ook niet erg netjes. En als je er als bedieningsrestaurant dan toch voor kiest om het drinken in flesjes op te dienen, zorg er dan wel voor dat dit op de juiste manier gebeurt. Niet ongeïnteresseerd op tafel kwakken met de instelling van "wat boeit mij het nou hoe het er staat."
Maar of ik ook iets positiefs kan melden? Maar natuurlijk kan ik dat! 😃
De meeste medewerkers zijn heel aardig en ik vind het er heel mooi geworden. Qua uitstraling is het er goed op vooruit gegaan! Ook het open plafond past mooi bij de industriële en klein beetje steampunk achtige sfeer die ze aan het geheel hebben gegeven.
Ik hoop serieus ze hun zaakjes in het EGH beter voor elkaar krijgen.