Ik ben vorige week eindelijk eens in dit hotel geweest na de verbouwing om een hapje te eten bij restaurant Saga. Zonder reservering, maar dat was geen probleem deze keer, we zijn gewoon naar binnen gegaan en er was nog een tafeltje vrij. Waarschijnlijk heb je zo een hogere slagingskans dan wanneer je probeert te bellen (hierbij lukte het steeds niet).
Ik herkende het hotel niet meer terug sinds mijn laatste bezoek, toen ik er sliep in 2023 (denk ik, haha). Wat is de aankomst al een verbetering! Netjes met de rotonde zo en de slagboom naar de parkeerplaats.

Ook binnen was ik best wel onder de indruk. Ik vond het voorheen wat oubollig zeker in vergelijking met de kamers die wel al gerenoveerd waren. Wat mij betreft is het een verbetering, zeker de grote ruimte van het restaurant vond ik sfeervol. Wat me wel opviel is dat er op heel veel plekken kinderhandjes zaten, daar mag wel vaker een doekje overheen 🤣 Ik heb eigenlijk niet echt foto's binnen gemaakt verder.

En dan het eten. Ik koos voor het driegangenmenu en dan mag je vier gerechtjes binnen de drie hoofdstukken kiezen, wat eigenlijk gewoon voorgerecht (hoofdstuk 1), hoofdgerecht (hoofdstuk 2) en dessert (hoofdstuk 3) is. Dit kost 39,50 euro. Sommige gerechten kosten extra en ook bijgerechten als friet moet je los bestellen en betalen, dat vind ik dan toch wat karig.

Dan het eten zelf: de carpaccio was fantastisch. Echt heel goed. Ook valt meteen op dat de opmaak van de bordjes echt goed is en je maakt dus zo een mooie insta-foto 😜(Brasserie 7, lezen jullie mee?) Als hoofdgerechtjes had ik de steak (meerprijs van 2,50) en de fried chicken. De steak is lekker, maar was eigenlijk te taai, een moeilijk te snijden stuk vlees waar ik toch op een goed malse steak had gehoopt. De kip was lekker, maar te droog, zeker door de korst. De oosterse dip die eroverheen zit had dat misschien kunnen redden maar was te karig aanwezig.
Als dessert had ik de citrus, een prima parfait in leuke opmaak, maar ik miste ergens toch smaak aan dit gerecht. Het is een beetje flauw? Ik kan het niet goed beschrijven.

Ik wil zeker niet dat deze review helemaal negatief klinkt, want ik heb echt wel lekker gegeten, maar het was niet 'wow'. Maar misschien had ik gewoon te hoge verwachtingen door de foto's en verhalen. En dat is denk ik ook het probleem; de gerechten zien er mooier en lekkerder uit dan ze daadwerkelijk zijn. Dus zeker de moeite waard om eens een hapje te eten, maar er zijn restaurants in de omgeving waar ik lekkerder kan eten en volgende keer eerder zal reserveren.