Nonocoaster Voor de tweede editie van Walibi Winter heeft het park heeft geïnvesteerd in 3 nieuwe themagebieden, een nieuwe show, een nieuwe culinaire beleving en rodelbanen . De eerste zone " festive tropics" bevindt zich aan de achterkant van het park, onder de Tiki Waka. In de omgeving vinden we de nieuwe ijsshow “enchented”. Met 10 artiesten op het podium . Het tweede nieuwe gebied wordt "Twinkle town". Het komt onder de Dalton terror, die voor de tweede keer omgetoverd zal worden tot de grootste kerstboom van België. De derde nieuwe zone “Chocolate Factory” komt in de buurt van Silverton. In de omgeving vindt u chalets waar souvenirs kunt kopen, de churros delforge-tower en 6 banen (3 rodelbanen en 3 boeienbanen ) "sugar rush" . Daarnaast biedt het park dit jaar een all-you-can-eat Savoyaards fonduerestaurant. Het komt in het solo-pizzarestaurant te staan en gaat heten "le p'tit montagnard". Het park vernieuwt niet "wonder woods" het lichtgevende pad in het bos. Naast de vernieuwingen zal het park de verschillende bestaande ruimtes en activiteiten (kerstmarkt, ijsbaan, etc.) verbeteren.
K-ToF Dat ziet er weer goed uit. De eerste editie vorig jaar heeft eigenlijk mijn verwachtingen zelfs overtroffen. Walibi Belgium heeft een enorm sfeervol en gezellig evenement neergezet. En als je dan ziet dat men nóg meer heeft geïnvesteerd in decoratie en thematisatie, dan is dat weer zeer veelbelovend. Ik ben ook blij dat de lichtshow op Dalton Terror terugkeert. Dat was zo sfeervol vorig jaar. En ook blij dat men de ijsshow niet meer vertoond op de ijspiste in Frozen Land. Het nam echt wel veel tijd in beslag om alle schaatsers af het ijs te krijgen, de show te laten plaatsvinden en alles weer klaar te krijgen voor schaatsers. Ik ben alleszins benieuwd naar de editie van dit jaar!
K-ToF "Wij willen warm kunnen zitten!" vroegen bezoekers vorig jaar. "Dan zetten wij een gigantisch grote en gethematiseerde chalet neer!" zei Walibi Belgium.
Loekiloeki K-ToF "Dan zetten wij een gigantisch grote en gethematiseerde chalet neer!" zei Walibi Belgium. De tweede foto lijkt net vanuit een barak te zijn gemaakt. Niet lelijk of zo, maar ook niet dat je zegt van dat dit lekker gethematiseerd is.
MisterDream Meelworm Het zou daar zeker ook passen, maar ik begrijp niet goed dat een positieve zet van het park die naar hun gasten luistert minder goed bekeken kan worden ? Ik vind dit oprecht top en dat toont alleen maar dat men kwaliteit wil leveren 😄
BlueSpirit Loekiloeki Ik weet niet waar de chalet staat, maar Walibi Belgium heeft toch een (soort van) Western gebied? Dan vindt ik 't daar nog best goed bij passen 😉
K-ToF BlueSpirit Deze tent staat blijkbaar bij Melody Road en Vampire, vlakbij Alpine Village. Daar heb je inderdaad de kerstmarkt waar vooral winterse eetkraampjes staan. Daar was vorig jaar nergens plaats om je gekochte eten ergens lekker warm op te kunnen eten.
Jordy Mooi, dat miste ik aan mijn vorige bezoek, een warme chalet. Mag misschien wel wat kerstversiering bij, maar het is beter iets dan niets! 😁