Convival Opname data weet ik ook niet exact, maar als het zo ver uit elkaar ligt dan is het inderdaad onwaarschijnlijk dat de kandidaten van de nieuwe seizoenen elkaar tegenkomen.
Maar aan de andere kant vindt ik het wel toevallig dat de landen van beide versies dit keer naast elkaar liggen.
Dus ik gok dat er toch een soort van cross-over komt.
Niet met de Belgische kandidaten van 2025, maar misschien wel met deelnemers of de Belgische mol van 2024.
En in dat laatste geval kan alles mogelijk zijn als Gilles en de Belgische Mol iets te maken gaan krijgen met de Nederlandse versie.
Want wederom gaat het gerucht dat we dit seizoen twee mollen gaan krijgen.
Als er gebruik gemaakt wordt van de Belgische Mol van 2024 dan zijn de mogelijkheden eindeloos.
Want stel je eens de volgende aflevering voor.
Rik doet zijn standup en verteld ons als kijker dat de kandidaten dit keer met een tweede Mol te maken krijgen, en meer informatie krijgen wij als kijker dan ook niet.
Dan spreekt Rik de groep toe en verteld hen ook dat er een tweede mol is.
De spellen worden gespeeld, en aan het einde van de aflevering komt er geen exit moment en zien we Gilles aan de tafel zitten achter de laptop in plaats van Rik.
Gilles verteld op dat moment dat hun Mol op wat voor manier dan ook heeft meegespeeld, en geprobeerd heeft de Nederlandse Mol tegen te werken, dit omdat die als enige op dat moment wel de identiteit weet van de Mol, en dat het bedrag wat ze verdiend hebben met de spellen in die aflevering nog kan veranderen en pas bij de finale kenbaar wordt gemaakt wat de eindstand is.
Andersom zou dit ook gedaan kunnen zijn, want meestal wordt er wel een paar maanden vantevoren gescout door de productie in het land waar het seizoen zich afspeelt.
Stel dat dat moment voor de Belgen samenvalt met het moment dat de Nederlandse opnames klaar waren, en de Nederlandse Mol in de buurt was om in Thailand een spel te spelen of meerdere spellen te spelen, waar de Belgische deelnemers het tegenop moeten nemen, bijvoorbeeld door een hoger bedrag te winnen, een spel binnen een bepaalde tijd te spelen of wat dan ook.
En dan worden de rollen tijdelijk qua presentatie omgedraaid in de programma's.
Ik weet het dat het allemaal vergezocht is, maar hoe tof zijn een crossover zijn, want ook de productie weet dat er veel mensen uit Nederland naar De Mol kijken maar ook dat er veel Belgische fans naar Wie is de Mol kijken.
In ieder geval in beide versies heb ik weer ontzettend veel zin in, zeker als de nieuwe leader ook voorspelt dat het format qua editing lekker fris en snel is zoals de streamingversie, dan ben ik helemaal voor.