Op Phantafriends is een foto verschenen, en ook Looopings heeft er wat gevonden, waarop een grote kraan te zien is. Het kraanbedrijf heeft al eerder meegewerkt aan de bouw van attracties in Phantasialand. Geen type kraan voor een kleinigheidje, er gaat iets groots gebeuren.

https://www.phantafriends.de/topic/6441-neu-202x-fantasy-baustelle/page/9/
https://www.phantafriends.de/topic/6441-neu-202x-fantasy-baustelle/page/9/

Wat denk jij dat Phantasialand hier uitspookt?

Nieuwe flatride
Nieuwe andere attractie
Nieuwe horecalocatie
Nieuwe showlocatie
Anders ...

Ja.. even wat verder in hetzelfde topic kijken:

Flinke kuil:

Vermoedelijk word er nu gewacht totdat de bomen kunnen verhuizen. Het is niet onmogelijk dat die grote kraan daarvoor dient.

Voor de kuil zelf is te zien dat de bodem netjes afgevlakt is, wat doet vermoeden dat dit het diepste punt blijft.

Heerlijk! Weer een myserieus bouwproject in Phantasialand! Misste sinds de opening van F.L.Y toch wel de stiekeme bouwupdates 😛

Een daadwerkelijk bouwproject in Phantasialand verdient natuurlijk gewoon zijn eigen topic dus ik heb hem even afgesplitst. Het ging er in het andere topic natuurlijk al eerder over maar om te voorkomen dat dingen alsnog door elkaar lopen was hier een mooie knip te maken 🙂

• MrRC vindt dit leuk.

Deze bouwput zit praktisch tegen de parkgrens met Brühl aan toch? Als in, in de zelfde regio van het park waar ze het splashbattle deel (dacht ik) van Wakabato hebben moeten verwijderen vanwege klachten over geluidsoverlast.
    Ik ben dan wel benieuwd wat hier zal komen, want met de beschermde plas eveneens lijken de opties mij beperkt.

(Dat is, mits ik nog genoeg up to date ben over de huidige stand van zaken in PHL wbt uitbreid mogelijkheden)

Slalamander Wakobato heeft nooit een splash battle gedeelte gehad en is ook nooit bedoeld geweest als een splash battle (dat ding stond al ingetekent in plannen voordat de eerste splash battle ooit geopend werd). Er zat wel een interactief element in dat wat suffe fonteintjes liet af gaan en dat is het gedeelte dat het park uit heeft moeten schakelen.

De bouwput loopt momenteel nog niet helemaal tot tegen de parkgrens aan. Daarnaast is daar nog een doorgang naar het pad dat rond de vijver loopt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat PHL dat pad gaat sluiten (maarja: Als de ruimte dringend nodig is..... )

Maar je conclusie is zeker terecht: Als er iets van een attractie komt, dan zal het indoor moeten zijn.

Geluidsoverlast berekeningen gaan overigens verder dan alleen een attractie op zich. De totale emissie van het park word bekeken. Dus als PHL hier iets kan neer zetten dat het geluid van de kleine attracties die buiten staan dempt, kunnen ze op een andere plek wellicht weer iets bouwen dat een beetje geluid af geeft.

Ik vraag me af of Avoras gebouwd is met voorbedachte rade om de speeltuin hier te verwijderen, of dat de bouwput uiteindelijk een nieuwe speeltuin gaat opleveren (al dan niet met water) ter vervanging van Octowuzy.

Sommigen hopen op een mooi belevings-restaurant. Een restaurant met iets unieks er aan en een mooi uitzicht over het water. Op zich was dat terras er al rondom de Schwan, maar iets meer dan alleen snacks mag er zeker bij komen.

Het gebied is niet veel groter dan 500 vierkante meter. Omdat het praktisch naast een woonhuis ligt verwacht ik er eigenlijk niet veel van qua attractie ontwikkelingen..

Hooguit een kelder voor een nieuwe waterspeeltuin of een fundering + kelder voor een nieuw horecapunt.

Pretparkgenot Niet om vervelend te doen maar dit type kraan wordt voornamelijk gebruikt voor "licht" hijswerk en wordt voornamelijk gebruikt (in Duitsland) bij woningbouw. Dus iets heel groots kunnen we hier niet verwachten.

BeePeeEhv Qua grootte van dat vlak kun je er zo te zien een zaal zo groot als het Schauspielhaus kwijt, daar kun je toch een mooi restaurant, attractie of showlocatie in kwijt.

Ik vind zelf dat Phantasialand behoefte aan een verwarmd restaurant waar je voor niet al te veel geld even lekker kan eten. Vooral in de winterperiode merk je dat het niet altijd prettig is om de standaard kipnuggets/curryworst met friet te eten op een buitenterrasje. Een verwarmd restaurant aan het water, inclusief een terras met uitzicht zou toch heerlijk zijn op die plaats?

Pretparkgenot Rutmor's, Mandschu, Tacana, Cocorico, Uhrwerk en als je veel plaats nodig hebt: Unter den Linden.

In mijn ervaring zit alleen Rutmor's met enige regelmaat vol. De rest zou je normaliter prima plek moeten kunnen vinden.

Staat daar in de buurt geen mobiele toiletwagen? Wellicht wordt dit deels een toiletgebouw met nog iets anders: horeca, kleine attactie/speeltuin?

Coasterfrenzy
            Op Unter den Linden na zijn al die plekken a la carte, ik denk dat hij het meer heeft simpele burger en curryworsten tenten met zelfbediening.

Coasterfrenzy Ja, ik bedoel ook meer een simpel restaurant voor een snelle hap waar je wel even op kan warmen. Denk aan een counterrestaurant of een La Place achtig restaurant, iets waar je een pizza of een simpel broodje ofzo kan krijgen, zonder tafelbediening. Je hebt Tacana inderdaad, maar zoiets mag er van mij wel komen daar. Ter vervanging van het huidige horecapunt.

Pretparkgenot Een verwarmd restaurant aan het water, inclusief een terras met uitzicht zou toch heerlijk zijn op die plaats?

Dat klinkt goed! Daar zou ik alvast graag naar uitkijken 🙂..

Markiewong Op Unter den Linden zijn al die plekken a la carte plekken, ik denk dat hij het meer heeft simpele burger en curryworsten tenten met zelfbediening.

Wat jij omschrijft is een Snackbar, geen restaurant 😉.. en precies dat zit al binnen in Wuze Town. Hier nog zoiets maken lijkt me wat veel van het goede. Snacks heb je ook bij de Zwaan al, daar kun je weliswaar niet binnen zitten, maar het zou raar zijn een 2e snackbar direct ernaast te openen.

Daarnaast is ook recentelijk een hele "Food Street" net naast Berlijn gesloten zodat je binnen warm kunt zitten. Momenteel is men nog steeds bezig de zitgelegenheden uit te breiden.

Edit: Ik denk dat China Town eigenlijk het hardste een warme zitplek (voor snacks) binnen nodig heeft. Er zijn enorm veel snack-stands, maar de beperkte zitplaatsen zijn allen buiten.

Unter den Linden is overigens geen a-la-carte, maar een buffet (of er moet héél recent iets veranderd zijn wat ik niet weet - De website spreekt nog steeds van een Food Market in elk geval)

Pretparkgenot Denk aan een counterrestaurant of een La Place achtig restaurant, iets waar je een pizza of een simpel broodje ofzo kan krijgen

Unter den Linden is precies dat. Zit iets boven het niveau van een over-the-counter pizza, maar nog steeds gewone counterservice met veel zitplek.

Een soort overdekt terras met uizicht over het water zou ik zeker wel zien zitten op die plek, maar qua restaurant hoop ik toch wel op iets met wat meer "Fantasy" zodat het ook in dit themagebied past. Met twee Snackbars is dit eigenlijk het enige gebied dat geen fatsoenlijk restaurant heeft (op Afrika na dan), en dat terwijl het qua oppervlakte wel het grootste themagebied van het park is.

Ik had al eens gedacht aan een restaurant waar de bediening via een modeltrein gaat. Ik weet niet of in Europa al zoiets bestaat, maar in elk geval niet in een (groot) pretpark.

Ik verwacht horeca ook als ik de berichten hierboven een beetje moet geloven, maar als ik een beetje mag dromen, lijkt dit mij ook best een geschikte locatie voor het nieuwe gameplay theater van Mack. Phantasialand heeft bijvoorbeeld al samengewerkt met Mack Media voor Crazy Bats dus het is geen complete luchtfietserij. Denk wel dat EP de primeur wilt hebben met Grand Prix of Europe, maar zou het niet gek vinden als ze al een tweede theater hebben verkocht. Heeft vermoedelijk ook geen grote voetprint nodig want als dat moet herrijzen uit dat kleine stukje EP, zou dat hier ook kunnen. Staat natuurlijk wel extreem haaks op Maus au Chocolat wat er zo goed als naast ligt.

De terugkeer van het Hawaii-Restaurant? Let's make it happen. 😛

SylvainDr Maar Europa-Park heeft niet de primeur, de eerste Gameplay Theater zal openen in Paultons Park. Overigens hebben Phantasialand en Mack al eens samengewerkt vóór Crazy Bats, de revisie van de log flume in 1992 werd (deels) door hen uitgevoerd.

Ik ben ontzettend benieuwd naar wat hier terug komt! Ik hoop niet alleen horeca, maar ook een kleine infill. Dit zal vast niet in verband met de woonhuizen in de directe omgeving... Ben er alleen wel voor dat het themadeel fantasy meer aandacht krijgt.