Alle vier de rijken van het park zouden - als het aan mij ligt - een theater moeten hebben tussen de 200 en 700 stoelen per theater waar in het hoogseizoen driemaal daags een show staat te draaien. Dit soort entertainment mist de Efteling al sinds jaar en dag en in mijn optiek is dat wel noodzakelijk om een echte meerdaagse bestemming te worden.
Ik zag het vorige week ook weer in Silver Dollar City en Dollywood. Je kan daar een dag lang gewoon shows/optredens (Beide parken hebben voornamelijk muziek geprogrammeerd staan) bekijken zodat je geen attracties hoeft te doen.
En dan kijk ik toch ook even naar Disneyland Parijs en Europa-Park dichterbij huis. Een show trekt gewoon volle zalen, en als de kwaliteit dan ook goed is blijft het volle zalen geven.
Het sprookjesbostheater overdekken zou al een prima eerste stap zijn, nog beter is een tweede theater ergens tussen Volk van Laaf en het Anton Pieckplein met een Circus Pieck achtige variatee show zoals in 2008-2009. Dat was ongekend goed. Een theater tussen de Baron en Danse Macabre voor Anderrijk, naast Station de Oost voor Ruigrijk en dan nog een plekje zoeken voor Reizenrijk in de buurt van Carnaval Festival voor een Jokie show.