MarkB Parachutes, Twister (topspin), Green Lantern, Kingda Ka, Zumanjaro en ook The Skyways, de kabelbaan gaat het park verlaten.
Je zou bijna denken dat ze het park willen opdoeken xD
ach.. om eerlijk te zijn zal ik van geen van deze attracties wakker liggen. KK vond echt niet de topper die het moest zijn. Mede dankzij belabberde operations en nog slechter onderhoud. Denk dat ik Green Lantern nog het meest jammere vind omdat het een vrij unieke baan was, maar bepaald soepel was deze inderdaad niet meer.
Op zich vond ik heel het park ook niet bijster geweldig, maar dat komt vooral omdat het éen van de laatste grote parken in Amerika is die ik bezocht.. en tsja: Dan kom je dus vooral een park tegen met redelijk standaard banen en verder weinig bijzonders. We hadden oorspronkelijk 2 dagen uitgetrokken voor het park, maar op de 2e dag heb ik enkel nog de safari gedaan en ben daarna door gereden naar Moreys Pier om de credits daar te doen.
Echter: Voor velen zij KK en El Toro natuurlijk dé grote (pun intended) redenen om naar het park te gaan. Nu de Hype rond El Toro ook niet meer is wat het ooit was, blijf ik het een vreemde zet vinden om KK te verwijderen. Vooral omdat ze de baan dus blijkbaar geen update geven, maar volledig verwijderen. Blijft een beetje aanvoelen als kapitaalvernietiging, want er was op zich niets mis met de constructie zelf.
Ik ben nu wel benieuwd waar ze mee gaan komen. Ik vermoed dat het record niet veel verder gaat komen dan "De ......... achtbaan van New Jersey". Op dat vlak dus weinig verwachtingen. Maar als het eens een originele layout word, kan het desalniettemin wél een goede toevoeging voor het park zijn. Al betwijfel ik dat het ooit de trek-kracht van KK gaat hebben.. We zullen zien, nieuwsgierig ben ik wel.