Als deze baan verdwijnt, verdwijnt er toch wel echt een deel van mijzelf. Heb als kind jarenlang met mijn ouders op de camping daar gestaan en heb in al die jaren honderden, misschien wel duizenden ritjes gemaakt in al die zomermaanden.
Maar aan alles komt een einde, en dan hoop dat Duinrell weer eens echt durft uit te pakken qua attractie. Want de laatste twee decennia valt dat toch een beetje tegen, op Falcon en Dragonfly na. Terwijl men in de jaren negentig wel uitdagender durfde uit te pakken. Misschien komt het ook omdat de camping meer core-business is dan het park zelf. Anyway, niet gehinderd door enige kennis over wat er qua vergunningen allemaal wel en niet mag heb ik wel ideetjes voor vervanging.
Duinrell en water zijn onherroepelijk met elkaar verbonden. Waarom dan niet investeren in nieuwe type watercoaster zoals Rock the boat van Mack. Je kan een deel van de zonneweide van het zwembad en naast de carrousel gebruiken voor het watergedeelte. Maar misschien is dat type te ambitieus voor het park.
Dan is het ook wel weer tijd om een oude goude uit de toverhoed te trekken en dat blijft die houten achtbaan de duinen in. Hoewel ik die liever ooit zie verschijnen op de plaats waar nu nog de rodelbaan ligt. En als dit ook teveel is, dan gewoon een custom made Youngstar van Mack. Kunnen die bomen ook lekker blijven staan waarschijnlijk.