Zo, ik heb me vandaag eens aan een tripje naar Walibi Holland gewaagd...en ik heb me eerlijk gezegd prima vermaakt.
De amusementswaarde heeft het park natuurlijk voornamelijk te danken aan het coaster-aanbod, want dat is gewoon prima. De boomerang en de SLC waren precies wel met verlof, maar mijn (gebrek aan) affiniteit met deze types coasters in acht genomen wekte dat toch geen rouwgevoelens bij me op.
Goliath is intussen wat mij betreft in al zijn aspecten overklast door jongere broer Kondaa en thematisch gezien is het huilen met de pet op, maar het blijft toch een ijzersterke coaster.
Ik heb het verder ook iets meer voor een Gerstlauer Infinity dan voor een Mack Big Dipper, maar dat terzijde blijft Lost Gravity toch gewoon een prima baantje.
Als enigszins zelfbewuste RMC Hybrid-overhyper is het misschien overbodig om extra in te gaan op Untamed, maar ik ga het toch lekker doen. Untamed blijft voor mij namelijk gewoon een coaster van wereldklasse. Intensief, maar dankzij het feit dat het ding als een mes door de boter gaat, kan je hem zonder problemen meermaals verteren. Ik hoor wel vaker klachten over discomfort, maar daar heb ik eerlijk gezegd helemaal geen last van. Esthetisch gezien is het om een of andere reden ook veruit de meest aantrekkelijk uitziende coaster in het park, ondanks het feit dat het thema eigenlijk gewoon letterlijk "onkruid" is. Het ding lijkt echt in de wildernis te liggen en vanuit de juiste hoek bekeken geeft het de illusie dat het zich ook echt een baan aan het splijten is tussen een swamp-achtige overwoekering. Ik heb er vandaag drie ritjes in gedraaid en dat alleen al maakt mijn dag al meer dan geslaagd. Wat mij betreft is dit een baan die een ticketje op zichzelf al waard is en met recht een top 5 coaster in de Benelux.
Thematisch is het park natuurlijk nog steeds behoorlijk chaotisch. Ik moet wel bekennen dat ik het festivalization-gedoe dan wel niet enorm "mooi" vind in de gekende betekenis van het woord, maar het heeft ergens ook wel weer zijn charme. Een uitzondering hierop is natuurlijk wat ze met dat Merlijn-kasteel hebben aangevangen... Graffiti geïnspireerd op iets wat op een 70's psychedelische Grateful Dead cover had kunnen liggen kladden op een middeleeuws kasteeltje...het is toch een bewijs dat een idee dat dan wel origineel mag zijn niet noodzakelijk ook een "goed" idee is.
De bouw van de opkomende single rail coasters lijkt ook aardig op te schieten en het lijkt me een prima toevoeging aan het park te gaan worden.