Kevjoe Toch zie ik hun - en dan voornamelijk de Stichting - de sloop van Fabula niet goedkeuren, om dan een nieuwe bioscoop elders te realiseren.
Oh, nee, een gehele sloop zie ik ook zeker niet gebeuren. De geruchten die een beetje te ronden gaan lijken meer te neigen naar een hergebruik van de loods minus het hoge dak. En met zo’n loods kun je heel veel. Er past een mooie darkride in, of een flying theater. Bij M&M hebben ze het station van de BoB ook hergebruikt, dan kunnen ze met zo’n degelijke loods ook!
Ik zie het niet binnen 5 jaar gebeuren hoor, maar in het blue sky denken is deze attractie toch wel het meest voor de hand liggend. Helemaal als ze toch iets nieuws willen en nog niet naar Strookrijk kunnen voor welke reden dan ook.
Kevjoe Mochten er nu plannen geweest zijn om op korte termijn aan Fabula te beginnen, dan hadden ze niet recent alle werken aan het dak gedaan, en nu de renovatie van de rotsen...
Klopt. Het is voor mij wel duidelijk dat ze hebben gekeken wat de toekomst van Fabula is. Het kleine onderhoud van nu laat zien dat het op korte termijn nog wel even wat jaren mee moet, maar tegelijkertijd is de aankleding van de loods voor het hotel niet doorgegaan en daarmee kun je op de lange termijn misschien wel iets verwachten. Of niet. Dat weet je met de Efteling nooit zeker.
Kevjoe Ik denk dat we eerder dan een grote upgrade gaan zien bij Fata Morgana. Zowat alle oudere attracties hebben hun upgrade gekregen, Fata Morgana nog niet en die blijft maar uitgesteld worden. Als dat evenzeer een upgrade van het formaat van Pirana wordt, dan kan dat echt wel een enorme klus gaan worden waar ook genoeg ruimte voor vernieuwing/verbetering is.
Yes, dat gaf ik inderdaad ook aan in m’n originele post:
Dutch23 Maar ook gaan we groot onderhoud voor Fata Morgana en Carnaval Festival krijgen als we de geruchten mogen geloven. Ook Villa Volta en de Halve Maen zie ik grote onderhoudsbeurten krijgen. Allemaal grote en prijzige projecten.