Michael
Bij een pieptoon is dat een stuk moeilijker dan bij een lagere toon. Je heft het geluid met anti geluid op door het zelfde geluid in een 180 graden gedraaide fase af te spelen. Maar als het geluid via allerlei hoeken en wanden weerkaatst zit er een gerede kans in dat je het geluid zelfs versterkt op bepaalde plekken.
Met een hoge pieptoon kan het ook goed opgelost worden als de bron van het geluid word ingekapseld of de directe omgeving wat meer geluidsdood word gemaakt. (eierdozen idee).
Ik zelf hoor de pieptoon niet (waarschijnlijk omdat ik de jongste niet meer ben), maar zo'n pieptoon lijkt me wel hoogst irritant.
Vandaag heb ik DM 2x keer kunnen doen. 1x via de normale wachtrij en 1x via de single rider rij.
T.o.v. de vorige keer zijn er heel wat dingen bijgekomen die de eerste keer nog niet zichtbaar waren. Zo waren de pianist, de harpist, de drie koppen en de tak te zien. Ik heb de doodskist in de kelder niet gezien, Diana wel (toen we via de SRL zijn gegaan).
Leuk effect vond ik dat de harpist met zijn kop door de snaren heen ging. Al met al een veel completere show dan ik de eerste keer heb gezien in de openingsweek.
Voor de eerste rit van vandaag hadden we wat oponthoud. Schijnbaar hebben ze ook aparte plekken voor flinke/ grote mensen, want een bank verder werd er even een stoelendans gespeeld om mensen op een andere plek te krijgen.
Dm is in mijn ogen een unieke topattractie die gewoon waar maakt wat er in de voor show word voorspeld/ beloofd, Gewoon goed.
Kleine puntjes van kritiek:
- De gang voor bank 6 was naar mijn idee gewoon te donker, terwijl ik daar in gang 5 geen last van had. Gewoon wat minimale vloerverlichting toevoegen is genoeg en zorgt er ook dat mensen niet hun (sfeer bedervende) mobiele telefoon gaan gebruiken als zaklamp.
- Aan het begin van de show, lijkt het er op dat het opstarten hapert. Dat zal te maken hebben met spanning opbouw, maar ik vind het iets te lang. Voeg nog een licht en/of geluidseffect toe en het prima.
Voor de rest gewoon een attractie die ik maar zelden zal gaan overslaan, tenzij ik me niet zo "sterk" voel. Ik word namelijk snel misselijk in draai attracties, maar daar heb ik bij DM gelukkig (nog) geen last van gehad. Gevoelsmatig komen de bewegingen wel wat heftiger over als je aan de linkerzijde van de bank zit.