Deze avond dan ook eindelijke mijn eerste rit mogen doen en ik moet zeggen, het was meer dan ik verwacht had. De wachtrij was op het moment van aansluiten 80 minuten maar uiteindelijk 70 minuten in de rij gestaan denk ik. Liep lekker door.
Eenmaal in de echte wachtrij echt genoten van de soundscape die er was. Top gedaan dit. Leuk ook dat de medewerker de poort naar het kerkhof af en toe laat rammelen. Op het kerkhof zelf was op dit moment nog zeker geen spraken van "rond dwalen", vraag mij ook af of dit er ooit zal gaan komen. Mensen zullen dit toch als voordringen kunnen ervaren denk ik.
De geluiden van het onnoembare zijn echt geslaagd en je hebt echt het idee dat er iets zit in de bossen. Zeker omdat het donker was versterkte dit het effect. Helemaal top.
Het groeperen ging goed en vlot en was duidelijk. Ik had alleen het donkerder verwacht in de gangen. Verder niks mis mee.
Dan de rit.
Tof het effect met de deuren! Lekker oldskool spookslot. Het effect van dat alle instrumenten beginnen te bewegen en dat daar het onnoembare omhoog komt (ik zag 2 grote ogen volgensmij) is echt heel sfeervol en maakt het ook wel duister. Dat het daarna helemaal donker wordt is ook wel echt een sfeerzetter. Je merkt ineens dat het ridesysteem in actie komt maar op z'n manier dat je niet persee doorhebt dat je omhoog gaat.
Daarna gebeurd er echt ineens vanalles en merk je wel dat je de rit na 1 x doen nog eigenlijk niet echt goed tot je kan nemen. Ik hoorde mijn vriendin vertellen over een man die eerst met z'n rug naar ons toe zat en daarna ineens omdraaide (de pianist denk ik?), dit heb ik gemist. Daarin tegen had zij niet gezien dat er een harp was waar iemand zijn kop door stak. Al met al heel veel te zien en daarvoor moeten we echt vaker terug komen.
Mijn eerste indruk is daarom ook nog een beetje, wat heb ik zojuist meegemaakt. Ik vond het echt heel gaaf maar ik heb nog niet helemaal het beeld van wat er nou allemaal te zien is. De crypte heb ik ook niet heel goed meegekregen (ik zat op koorbank 6), misschien dat het daar aan lag.
Vooral heel erg genoten van mijn eerste rit en ik kwam echt vol adrenaline uit de attractie en dat is echt wel een goed teken. Ga zeker binnenkort (dit weekend) nog een keer.
De piep waar vele het over hebben gehad hier is mij niet opgevallen. Kan ook zijn dat ik te overdonderd was met alles wat ik zag en dat deze mij later misschien wel gaat opvallen.
Al met al heeft de Efteling hier iets neer gezet waar ze echt trots op mogen zijn.
1 puntje van kritiek, ik weet nog niet zo goed wat ik vind van hoe het personeel zich gedraagd. Het beetje mystrieuze vind ik leuk, maar dat "succes" en "pas maar op" vind ik niet heel sterk overkomen en komt heel gemaakt en misschien wel cringe over. denk dat ze in mijn ogen beter het met gebaren kunnen doen en dat ze dat succes wensen op een norse manier beter kunnen laten.