Michael Het viel mij vrijdag eigenlijk pas voor het eerst op dat de Efteling best wel wat overdekte horeca heeft, maar dat het gelijk allemaal restaurants zijn om een maaltijd te nuttigen.
We zijn afgelopen zaterdag om 14:30 (voor mijn gevoel geen spitstijd, want tussen lunch en avondeten in) van de Caroussel, waar het zitgedeelte grotendeels afgesloten was, naar het Witte Paard -vol-, naar de poffertjeskraam -vol- naar Kashba gelopen -vol- waar we uiteindelijk maar mensen 'weggekeken' hebben voordat we een plekje hadden om even op te warmen en wat te drinken.
En het was zaterdag echt 'gezellig druk', geen topdrukte zoals straks in de kerstvakantie. In mijn ogen is er echt een groot gebrek aan binnenhoreca én verder helemaal met je eens, zeker gebrek aan een leuk plekje waar je enkel wat kan drinken.
Overigens heb ik de tenten nooit als een heel prettig alternatief ervaren, want luidruchtig en weinig gezellige hoekjes. Op diegene met een skihut erin, na. Al was die alpenhut in mijn herinnering een grote kale ruimte met wat statafels en had je er een redelijk gezellig, maar klein dus altijd vol, terras eromheen richting de schaatsbaan.