Gisteren nog eens naar de efteling geweest omdat een vriendin met abbo nog vriendentickets had en we danse macabre wel eens wilden proberen. Dat het winter efteling was was dan wel mooi meegenomen. Je zou dan misschien verwachten dat op een zaterdag net wat meer entertainment rondloopt dan op een doordeweekse dag maar dat viel toch wel tegen eigenlijk. We zijn het hele park rond geweest en buiten het showtje in het carrouseltheater niets gezien. Geen elfjes zoals de app aangaf, nikkelen nelissen of muziek. Pardijn en Pardoes niet gezien... ofwel altijd net gemist ofwel gewoon zeer beperkt te zien. Qua aankleding was het zeer karig. De pardoespromenade was zeer kaal in vergelijking met de eerste jaren toen er nog overal kerstbomen en gigantische cadeauprops stonden. De lichtbollen aan de zijkanten die ooit sprankelend wit waren maar nu, tja...
De zeer triestige kerstboom op het Hartenplein waarbij mijn eerste reactie was: Als je dan een kerstboom zet zorg er dan voor dat je het verschil ziet met de bomen die er rond staan. Geen piek, geen kerstballen, niets...
En inderdaad, tijdens dat showtje weer constant verwijzen naar Koning Winter. Ik denk dat ze hem mogen aangeven als vermist.
Al bij al, voor een winter-editie was het maar treurig gesteld. Je merkt dat al het budget naar Danse Macabre is gegaan want entertainment en aankleding was redelijk bedroevend als ik de beginperiode als vergelijk neem.