Hjalmar Daarbij het verkoop van deze opties hebben een no Sold Out policy
Dat is feitelijk incorrect en tevens volledig onjuist. Er is wel degelijk een maximum aantal Lightning Lane Single Passes, Multi Passes en (in de toekomst) Premier Passes. Maar dit doet me ook wel vermoeden dat ik de rest van jouw post met een korreltje zout kan nemen. Ik heb voor het idee nog even gescrolled op WDW News Today (als er een site is die zoiets zou opblazen, dan is die het wel) maar ook daar zie ik in heel 2024 geen dergelijke berichten. Dat ze op sommige dagen uitverkocht zijn heb ik daar overigens wel een paar keer kunnen vinden, bijzonder voor een systeem met een "no sold out policy"...
Anyhow... ja, toen het systeem net werd uitgerold ging het best wel eens mis, men moest immers nog de juiste balans in het aantal verkochte passen opzoeken. Inmiddels zie ik het echt zelden voorbij komen, en als het gebeurt heeft het meestal een storing als oorzaak.
Dat brengt me ook bij die specifieke foto. Dat is (toevallig of niet) één van de attracties waar een LL Multi Pass niet geldig is. Daar kan je dus alleen met een LL Single Pass de rij overslaan. Dat daar dan zo'n lange rij staat, kan in mijn ogen echt enkel verklaard worden doordat de attractie storing heeft gehad met als gevolg dat de balans helemaal weg is. Dit probleem had de oude gratis FastPass ook, en is eigenlijk een nadeel van al dit soort systemen.
Disney probeert het zelfs nog een beetje op te lossen, door in geval van storing de mensen met een LL Multi Pass reservering een zogeheten "Multiple Experience Pass" te geven. Hiermee kunnen ze in hetzelfde tijdslot kiezen voor een andere attractie. Maar met een LL Single Pass is dat lastiger, mensen hebben immers voor een specifieke attractie betaald. Die mogen dan later terugkomen, maar daardoor blijf je (de kans op) dit probleem houden.
EDIT, ik had namelijk nog ergens niet op gereageerd:
Hjalmar Dat is een prijsstijging die de parken zelf hebben gedaan, die ligt zeker wel bij de parken
Dat is correct en tevens juist. Echter, het afsluiten van een lening om op vakantie te kunnen is iets wat die mensen geheel zelf doen. Als je iets niet kan betalen, zeker iets onbenulligs als een vakantie, dan moet je het misschien niet doen of een goedkoper alternatief zoeken. Je kan Disney niet de schuld geven dat 45% van de bevraagde bezoekers financieel onverantwoord bezig is, dat is gewoon hun eigen schuld.