Ik heb zelf een enorme interesse en liefde voor themarestaurants. ๐ We kennen ze natuurlijk wel uit de parken zoals Polles Keuken in de Efteling of The Flaming Feather in Toverland. Maar ook buiten de pretparken heb je indrukwekkende belevingen.
Ik ben zeer benieuwd welke themarestaurants jullie aanbevelen in Nederland en omstreken (lees: met de auto redelijk te doen vanuit Nederland)? Welke moeten ik en andere forummers echt eens bezoeken? ๐ค
Mijn tips:
Ribhouse Texas Boekelo ๐ค
Foto: https://www.ribhousetexas.nl/boekelo/foto/kerst/_
Ik ben bij Ribhouse Texas in Boekelo (vlakbij Enschede) geweest. Van buiten ziet het eruit als een soort Saloon. Ik vreesde wel dat het een beetje een gimmick zou zijn, maar ...
Wat een toffe tent. Niet alleen de aankleding is van binnen en buiten in overvloed te vinden - zo zitten er ook leuke grapjes verstopt die ik niet zal verklappen - maar ook het eten en de bediening was echt goed. Bediening denkt met je mee, maakt een praatje, de porties zijn lekker groot en het vlees is zo mals als het maar kan. Had ik niet verwacht. Kortom, echt de moeite waard.
Hans & Grietje Zeewolde ๐ฅ
Foto: https://www.hansengrietjezeewolde.nl/_
In Zeewolde - leuk als je een keer bij De Eemhof, Walibi of het Dolfinarium bent - zit pannenkoekenhuis Hans & Grietje.
Pannenkoekenhuis doet geen eer aan de zaak. Het is een volwaardig themapark. De speeltuin voordat je vanaf de eigen gratis parkeerplaats bij het pannenkoekenhuis zelf aankomt is gigantisch. Er zijn zelfs extra buitenkeukens om iedereen te kunnen bedienen. Overal gethematiseerde huisjes met speelelementen en kijktafereeltjes. Een gigantische airtrampoline en een bizar groot terras. Het restaurant zelf is het hoogtepunt, je kijkt er je ogen uit. Ook hier - net als bij het Ribhouse - leuke grapjes verstopt. Echter, dit restaurant zit zo vol bizarre effecten dat je er niet uitgekeken raakt. Voor kinderen en zelfs voor volwassenen een memorabele ervaring.
De pannenkoek - mijn keuze ''Hans'' (Spek, champignons, prei, rode ui en kaas) - smaakte prima, hij was zo groot dat hij niet op het grote bord paste. 19 euro voor de pannenkoek is best prijzig vind ik, maar je krijgt er dan ook een heel themapark bij.