Gisteren in Toverland geweest. Sinds mijn laatste bezoek enkele weken geleden liggen er weer extra bobkarts uit bij de Maximus' Blitzbahn. Er stonden gisteren welgeteld nog 4 voertuigen op de baan... 👀
Door de hitte waren er (ondanks Creators & Coasters) weinig bezoekers in het park. Is de stilte voor de storm een aanleiding om met zo'n lage capaciteit te rijden? Hmmm, nee toch?
Krijgen de karts nog onderhoud? Dat vraag ik me af.... Of is het aftakelen tot hij letterlijk op is?
Er vanuit gaande dat het zijn laatste seizoen is voor afbraak, ben ik benieuwd of de capaciteit zo blijft met het hoogseizoen voor de deur.
Aanvankelijk was het plan om de voorganger Woudracer te vervangen door een theater. Uiteindelijk kwam Toverland, gezien de populariteit van Woudracer, tot de beslissing om deze te vervangen en te thematiseren.
Dus what's next? Toch een theater, een darkride of toch een coaster?
Een Arthur the ride versie doorheen de huidige hal (mits meer aankleding van de hal) en een stukje buiten lijkt me wel leuk, maar ik ben ook wel te vinden voor een darkride.
Hoewel ik liever achter de lockers in Port Laguna een darkride zoals Snorri Touren zie verschijnen. Een kleinschalige darkride met een redelijke capaciteit om te kijken hoe goed ze zijn met darkrides. Zo blijft een ander attractietype een optie als vervanger voor de Blitzbahn. 🙂