De grootste uitdaging op de locatie van de Blitzbahn is de omgeving, je zit recht naast die immense muur van de loods omringd door de TD loods, een serviceweg achter de schermen en de zijkant van Katara Plaza.
Door de bomen en het houten dak is dit nu nog redelijk goed uit het zicht onttrokken, bij een nieuwe attractie zou hier dus ook rekening mee gehouden moeten worden.
Niet te hoog, zoveel mogelijk beperken van bomenkap, compacte footprint en voldoende decoreerbaar. Dat lijkt me een nog al uitdagend project. Een kleine indoorattractie lijkt me dan ook geen heel gek idee.
Overigens lijkt een grootschalige revamp van Wunderwald indoor me ook geen overbodige luxe, Wirbelbaum en Villa Fiasko hebben hun beste tijd ook wel gehad, Mystique is nogsteeds in het verkeerde thema en alle drie staan ook rond de Blitzbahn, genoeg ruimte dus om het eens anders in te richten als je het allemaal in één keer doet.
Het zou een grootschalig project zijn, maar ik denk dat het zeker het algehele niveau van het park kan opkrikken.
(Maarja, het leven is geen Planet Coaster en er moeten natuurlijk wel de financiële middelen voor zijn, ik snap dat een nieuw gebied meer impact heeft dan een oude hal opfrissen)