Robkuh84 laatste keer dat ik naar Las Vegas ben gegaan waren hotels als Circus Circus en Excalibur juist de goedkoopste hotels om te overnachten.
Ik doelde meer op de opmerking dat men die low-budget hotels nodig heeft. Langs de strip zijn mensen écht wel bereid meer te betalen. Wie budget wil, kan buiten de strip gaan zitten.
John Ergens is het zonde om de iconische themahotels steeds meer te zien verdwijnen, maar ik begrijp wel dat men het doet.
Om heel eerlijk te zijn liggen de meest iconische hotels wat mij betreft nog steeds in Fremont Street. Daar zie ik de typische gevels en licht-reclames die ik van films op TV ken. Daar zie je toch wat minder verschil, die zijn kleiner en dus waarchijnlijk makkelijker in stand te houden: Wat dan ook lukt.
Jailsamer er komt dan vast weer zo'n luxe glazen gebouw voor in de plaats. Zonder thema, dat waar Vegas de laatse 20 jaar pattent op lijkt te hebben.
Ik ben er in 2008 geweest, dat is dus al best lang geleden. Ik zou eigenlijk ook niet weten welke grote projecten terug zijn gekomen. Ik weet dat er nu een Hard-Rock Hotel langs de strip ligt, en hoewel ook van glas heeft dat toch wel een iconisch (doch typische) vorm. Enig idee??
Op zich hoeft een glazen toren geen probleem te zijn.. Als ik me goed herinner hebben Treasure Island en the Mirage (die dus nu ook weg is) ook een glazen toren, maar toch met wat theming en een eigen stijl. Als ze dat kunnen verwezenlijken met whatever hier nieuw komt hoeft dat niet erg te zijn.