Tonnie Tsjaa het is een beetje dubbelop denk, gezien de locatie van het perceel zou je toch moeten denken dat het een kwestie van (lange) tijd is dat het interessant wordt voor de Efteling om dit te kopen.
Zeker gezien het "Wereld van de Efteling 2030" plan waarin het perceel (maar ook anderen) zich in fase 1 bevind en het steeds meer en meer omsloten gaat worden in de toekomst. Mogelijk ook via een toekomstige zuidelijk ontsluiting via de Eftelingsestraat naar P-nieuw.
In het MER plan zie ik enkel P1 en P-nieuw en vraag mij dus af wat voor op den duur (lees 2030+) het huidige P2 en P3 voor functie krijgen.
Wordt hier straks op P2/P3 het attractepark uitgebreid, zoals dit nu het geval is bij Horst? In de MER staat namelijk "Deelgebied B - uitbreiding attractiepark west".
En waarom niet gewoon P1 opheffen en P2 en P-nieuw in gebruik nemen, en dat P1 gebruiken voor uitbreiding?
Voor nu is het simpel er is er een impasse lijkt mij, voor de standaard landbouw m2 prijs gaat het niet van de hand, immers wordt er succesvol geboerd op deze grond.
Mijn reactie was meer bedoeld om een reactie te geven op dat deze grond gepacht wordt van de Efteling, wat niet klopt.