Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort naar toverland en ik had daar ff een vraagje over. ik ben 196 cm lang en ik las dat je maximaal 195 cm mag zijn om in fenix te mogen. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem, controleren ze echt goed of kan je er gewoon in?
Maximum lengte fenix
Ik en mijn vader hebben hetzelfde probleem, ben meerdere geweest over de afgelopen jaren en daarin was mijn vader maar één keer opgemeten, maar door iets buigen kwam hij er gelukkig onderuit.
Mijn methode is een beetje schuin staan/leunen terwijl ik in het station ben. Over het algemeen zou het dus wel goed moeten komen maar kan niks garanderen.
Thijmen123 Als je groter bent dan de maximale toegestane lengte dan weet je toch al genoeg?
R013 klopt, maar als je 1 cm langer bent dan dat toegestaan is, kan je er nog wel eens mee weg komen
Je gaat opgemeten worden, mensen die opvallen en boven de rest uitsteken met hun lengte komen daar niet aan onderuit.
Jordy ahh oke, ja ik weet niet of mensen ervaring in toverland hebben en of ze daar ook strikt meten
Thijmen123
Het is idd een gevalletje van opvallen met je lengte. Ik was vorig jaar met mijn zwager welke 1.96 is. Hij viel op tussen de rest en is opgemeten. Mocht helaas niet mee
Duckface ja ik ga op een dinsdag binnenkort, dus het zal vrij rustig zijn...
Ikben ook 1m96 en wordt maar soms gecontroleerd. Meestal letten ze beter op te kleine mensen, dan iets te lange.
Bij Euromir ooit 3x opgemeten op verschillende plekken in de wachtrij, maar gelukkig mocht ik erin
Uit ervaring met schoenen kwam ik op 195 cm en moest opgemeten worden voor het instappen geen idee of je er onderuit komt..
Ik ben 1.98m lang en werd opgemeten met de lat in het station, ik kon rechtsomkeert maken.
- Bijgewerkt
Schoenen zoeken met een zool die 1cm platter is kan helpen. Of voordat je de rij in loopt paar slippers aan doen, misschien helpt dat om 1cm kleiner te zijn.
Blote voeten kan trouwens ook want de slippers moet je toch uit als je instapt
Quepert Of later op de dag terug komen, je krimpt iets gedurende de dag. Of voordat je gaat onder een drukpers gaan zitten.
Daffie en als je dan word gecontroleerd, kom je er dan door?
Quepert mag je er dan in zonder schoenen?
Thijmen123
Ik stond afgelopen augustus met slippers in de rij en moest ze uitdoen om erin te mogen
Ik ben 1.94, was net voor Kerst in Toverland. Ik heb 4 of 5 keer in de rij gestaan en ik ben maar 1x gemeten.
In Walibi Holland word ik bij Lost Gravity wel heel vaak gevraagd hoe lang ik ben maar als ik dan zeg 1.94 mag ik meestal gewoon aan de buitenkant, zonder te meten.
Ronald66 Hier precies hetzelfde verhaal. Ook 1,94, bij Lost Gravity wel eens gevraagd en mag dan ook gewoon aan de buitenkant zonder te meten.
Jaren terug in Europapark, bij EuroMir, was er bijna aan het begin van de wachtrij een meet-poortje. Daar stond ik klem onder als ik rechtop stond (sneakers met vrij dikke zolen). Een eindje verderop in de rij stond een man die duidelijk langer was dan ik. Die bukte bij het inlopen van het station onder het controle balkje door daar, en werd er prompt uitgepikt en mocht er uiteindelijk niet in. Om te voorkomen dat ik eruit gepikt zou worden ben ik in een soort "Guust Flater" houding onder dat balkje door gelopen: wel rechtop, maar met ietwat gebogen knieën en rug zodat ik met een centimeter of 2 speling onder dat balkje door kon lopen en er dus niet uitgepikt werd.
Eddy.
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben in Europa met net iets te lang zijn voor achtbanen? Ik ga binnenkort naar phantasialand ik hoop dat ik in black mamba mag...
Thijmen123 Zelf ben ik 2.04m, afgelopen jaar in Winja's uit de wachtrij gezet wegens mijn lengte, Black Mamba kwam ik wel doorheen. Misschien omdat het station daar toch wat donkerder is uitgelicht? (Wel heel gaaf overigens)