Quefox_ Ik merk ook in andere topics dat sommige mensen het doel van dit soort events totaal niet begrijpen. Om mezelf even te citeren: De trade floor is voor netwerken en het aansmeren van (nieuwe) producten, de presentaties zijn voor het delen van kennis en ervaringen. En sommige fabrikanten maken van de gelegenheid gebruik om e.e.a. aan te kondigen, maar dat is eigenlijk gewoon bijzaak.
Marco EditieNL was er ook geweest, vanaf 7.30 <iframe src="https://embed.rtl.nl?uuid=92b40259-ce9b-4d63-a089-b7c3f34f0ec0&publicatiepunt=rtlnlshare&autoplay=false" allowfullscreen seamless frameborder="0" allow="encrypted-media"></iframe> @Loekiloeki Hopelijk is dit beter
John Ik vertrek nu richting Amsterdam. Als iemand nog iets specifieks wil zien of wil weten, laat het horen 🙂
EdwinL John afmetingen van de wielstellen van Vekoma. Paar fotos ben ik ook wel tevreden mee. Heb zo mijn redenen.
John Joell check! Ze stonden op de expo met hun stand (die overigens de prijs, mooiste stand van IAAPA won) en hierin stond een witte studie maquette van het concept waterpark dat ze gemaakt hebben en net over de Poolse grens wilde realiseren. Veranderingen in het financiële landschap hebben de plannen on hold gezet. Ze hebben de maquette toch neergezet en mocht er iemand met een zak geld (iemand uit het midden-oosten wellicht) langs komen dan zou het concept elders op de wereld vorm kunnen krijgen. Ze hebben intern afgesproken dat er maximaal 5 of 6 van dergelijke zwemparadijzen over de wereld verspreid mogen worden. Andere concepten vanuit Tomorrowland lesure zijn o.a. een achtbaan voor Holiday Park. Het meer zal daarin ook een belangrijke rol spelen maar hierover is nog weinig concreets bekend. Als het goed is kunnen we er in 2027 in 🙂 Pretparkgenot jazeker. Een toffe SpongeBob animatronic sierde hun stand EdwinL zoiets?
Joell Pretparkgenot Zeker https://s15.a2zinc.net/clients/iaapa/iee2024/Public/eventmap.aspx?shMode=E hier een plattegrond die publieklijk te zien is.
The_Real_Infernape John Wat gaaf dat Tomorrowland meer manieren van leisure opzoekt buiten het festival! Hoewel ik het merk en concept Tomorrowland ontzettend kan waarderen, lijkt me zo'n festival bezoeken vreselijk, dan is dit perfect om het merk in een prettigere omgeving toch te kunnen ervaren! En poolbarren zijn sws +1, hier zou ik wel voor naar de Poolse grens rijden. Jammer dat de Tomorrowland achtbaan in Holiday Park nog een jaar langer op zich laat wachten, maar goed
Joell John check! Ze stonden op de expo met hun stand (die overigens de prijs, mooiste stand van IAAPA won) en hierin stond een witte studie maquette van het concept waterpark dat ze gemaakt hebben en net over de Poolse grens wilde realiseren. Veranderingen in het financiële landschap hebben de plannen on hold gezet. Ze hebben de maquette toch neergezet en mocht er iemand met een zak geld (iemand uit het midden-oosten wellicht) langs komen dan zou het concept elders op de wereld vorm kunnen krijgen. Ze hebben intern afgesproken dat er maximaal 5 of 6 van dergelijke zwemparadijzen over de wereld verspreid mogen worden. Andere concepten vanuit Tomorrowland lesure zijn o.a. een achtbaan voor Holiday Park. Het meer zal daarin ook een belangrijke rol spelen maar hierover is nog weinig concreets bekend. Als het goed is kunnen we er in 2027 in Ja het ziet er zeer goed uit. Jammer van de tegenslagen bij Holiday Park en het waterpark. Maar met het thema van Tomorrowland kun je zoals je ziet heel veel doen wat ik alleen maar kan waarderen als vaste bezoeker van hun Vlaamse edities. edit: bedankt voor de beelden 🙂
Demin John Ach, dan spelen we hem toch een paar keer achter elkaar af? 😛 Het is sowieso altijd leuker om animatronics in beweging te zien, stilstaand zijn ze zo moeilijk op waarde te schatten. Niet het meest geavanceerde model, maar voor de attractie waar die in komt lijkt het me toch goed te passen. Zeker als de andere bikinibroek-bewoners van vergelijkbare uitvoering worden.
Pretparkgenot John Super leuk! Een paar jaar geleden - in Parijs - hadden ze echt hun slechtste animatronic allertijden tentoongesteld, een schokkerige dj mevrouw, snapte daar niks van. Deze is wel grappig.
Fixma Gisteren geweest en was genoeg nieuws te zien en ervaren. De Spongebob animatronic was leuk! Hier een kleine selectie foto's Super mooie modelen bij KMG Smurfen ride in de oude Holiday Burg Veel Chinees spul
ASF Fixma Super mooie modelen bij KMG Leuk om mijn modellen ook hier te zien! Wie benieuwd is naar de bewegende beelden hiervan, zie ook:
John Ik had nog een paar foto’s in m’n camerarol staan. Overigens moet ik zeggen dat ik er als liefhebber, niet werkzaam in de sector maar met enkel een perspasje, meer van verwacht had. Het is super groots, met heel veel stands waaronder bekende bedrijven. Maar het Ali express niveau was bij de helft van de gevallen wel serieus groot. Met mijn toegang mocht ik niet naar de talks die er waren. En ik denk dat daar juist de kracht zit voor veel bezoekers.
Hjalmar John Maar het Ali express niveau was bij de helft van de gevallen wel serieus groot. IAAPA is een internationale belichaming van alles aspecten wat de leisure industrie nodig heeft. Daar horen ook de Aziatische leveranciers bij, welke misschien niet in smaak vallen voor de meeste Europese parken, maar er zijn genoeg die dit nodig hebben om aankleding, coin-machines en andere attributen te kunnen hebben in hun parken. Er is altijd een enorme hoeveelheid onderwerpen als opblaas speel toestellen, of pre-build decoratie op dit soort beurzen, voor de kleinere budgetten om nieuwe attracties te introduceren. Family Attraction Expo in UK is precies zo'n zelfde situatie alleen zitten hier dan ook nog eens onderdelen als Glamping bij. Museum and Heritage, exact hetzelfde een 50/50 tussen hoog en lage budgetten leveranciers. IAAPA zelf is vaak een duur membership en wordt vaak gebruikt door parken om EDUtalk, EDUsessions, nieuwe leveranciers te ontdekken om bestaande relaties te ontmoeten. Daarom krijgen standhouders vaak ook een bundel aan tickets die ze weg kunnen geven aan hun eigen bestaande klanten of juist de laatste handtekeningen te zetten als afsluiter.
Japio John Overigens moet ik zeggen dat ik er als liefhebber, niet werkzaam in de sector maar met enkel een perspasje, meer van verwacht had. Het is super groots, met heel veel stands waaronder bekende bedrijven. Maar het Ali express niveau was bij de helft van de gevallen wel serieus groot. Met mijn toegang mocht ik niet naar de talks die er waren. En ik denk dat daar juist de kracht zit voor veel bezoekers. Dat denk ik inderdaad ook. Het is leuk om even langs de bekende namen te lopen, zo'n achtbaantreintje van dichtbij te zien en Mormel kun je ook wel een paar minuutjes waarderen. Maar verder is het niet zo spannend beurs, tenzij je als volwassene alle simulatorspelletjes wil gaan spelen die er te vinden waren. Wij mochten nog enkele interessante Student Talks bijwonen. Afstudeerders in de leisure sector die vertellen over hun achtergrond, studieloopbaan, afstudeerproject en dromen. Die jongens en meiden zijn echt goed bezig om hun dromen na te jagen, zetten mooie projecten op en hebben al een lijstje parken bezocht waar je 'U' tegen zegt. En verder zochten we voor onze school zelf ook nog wat nieuwe activiteiten om te kunnen exploiteren, dus nog met een paar fabrikanten daarvan gesproken. Interactieve games enzo. De spelletjes doen is leuk, maar die aanbieders vinden het ook leuker als je even serieuze interesse toont en niet alleen maar hun spullen gebruikt.
BlueSpirit John Overigens moet ik zeggen dat ik er als liefhebber, niet werkzaam in de sector maar met enkel een perspasje, meer van verwacht had. Het is super groots, met heel veel stands waaronder bekende bedrijven. Maar het Ali express niveau was bij de helft van de gevallen wel serieus groot. Mwah, paar jaar terug met de studie in Parijs geweest en daar was het eigenlijk gewoon wat het nu in Parijs ook is. Veel Aziatische goedkope meuk, terwijl de grote spelers enkel wat kleine dingen toonden en er vooral waren om te netwerken en relaties te onderhouden. Ik denk dat @Hjalmar de spijker goed op z'n kop sloeg: vooral benieuwd om te leren en relaties ontmoeten. Enkel de kleinere parken/locaties zullen hier echt actief opzoek gaan naar een nieuwe leverancier of partner denk ik. John Met mijn toegang mocht ik niet naar de talks die er waren. En ik denk dat daar juist de kracht zit voor veel bezoekers. Dat is inderdaad wel echt een gemis. Hoewel sommige talks wat vergezocht of ouderwets/te ver op de toekomt gericht waren, zijn die bij mij toch wel echt het meest bij gebleven. Er is ook een heel divers programma wat dat betreft, dus inderdaad de moeite waard. Jammer dat je daar niet naartoe mocht!
Quefox_ John Overigens moet ik zeggen dat ik er als liefhebber, niet werkzaam in de sector maar met enkel een perspasje, meer van verwacht had. [...] Met mijn toegang mocht ik niet naar de talks die er waren. En ik denk dat daar juist de kracht zit voor veel bezoekers. Uiteindelijk is IAAPA ook niet echt bedoeld voor mensen die niet werkzaam zijn in de sector, het is een congres/beurs voor mensen in de industrie om te netwerken, nieuwe producten te zien en ervaringen te delen. Dat is dus eigenlijk net zoals elk congres en elke beurs. Als je teleurgesteld bent, ben je met de verkeerde verwachtingen gegaan.