Weerwolf was mijn eerste 'grote' achtbaan die ik deed. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds de populairste attractie van heel het park. De baan haalt vaak wachttijden boven de 30min en in tegenstelling tot Tiki Waka ligt dat bij Weerwolf niet aan zijn capaciteit. Als de bezoekers er nog volop in gaan, waarom dan aanpassen? Daarom kies ik uiteraard liever voor een re-track dan een RMC make-over.
Het lijkt me bizar dat ze in een heftige hybride coaster zouden investeren, zeker wanneer Jean-Christophe Parent op het PASS evenement zei dat hij "vanaf nu enkel nog familie gerichte investeringen wil maken" zoals de nieuwe Gerstlauer die volgend jaar staat te openen. Wat ik in die mindset nog zie gebeuren is dat ze van Weerwolf een family RMC maken. Walibi Belgium kennende zijn ze fan van primeurs en prototypes (Tornado, Vertigo, Pulsar, de nieuwe Gerstlauer, ... ) Wie weet toveren ze Weerwolf wel om tot de eerste "Wild Moose" coaster van RMC, maar dan met een custom layout. Nieuwe treintje van RMC er op (die recent nog op IAAPA te bezichtigen was) en dan kunnen ze daar weer mee uitpakken. Dit zou ik zelf toch wel betreuren want de huidige Weerwolf is naar mijn mening een classic en nog prima te doen. Ze zouden hiermee een publiekslieveling weghalen.
Bij dat PASS evenement werd door Jean-Christophe Parent ook gezegd dat ze op de hoogte zijn van Vampire zijn discomfort. Er wordt bekeken om deze op termijn te verwijderen uit het park. Hoewel hij expliciet zei dat ze "de nood niet hebben om hem te vervangen met een soortgelijke attractie" komt er dan wel een mooie lap grond vrij. Ik weet niet in hoeverre het haalbaar zou zijn maar wat als ze een grote RMC zouden bouwen zoals Iron Gwazi of Steel Vengeance?
De kans dat dat ooit werkelijkheid zou worden acht ik heel klein maar het is leuk om af en toe eens te dromen 😋
Van mij mogen ze het allerliefst Weerwolf behouden zoals hij nu is, een lekker ruige old-school classic. Het zijn tenslotte grotendeels de verwende fans van karton die ik hoor klagen over deze achtbaan, daar waar families er prima nog in gaan.