Toen ik vorige maand nog eens in de Weerwolf kroop, heb ik in een rit meer stoten in mijn maag te verwerken gekregen dan ik ooit in alle sparring-sessies op de vechtsportschool opgeteld heb moeten incasseren. Het ding haalt nog steeds wachttijden van drie kwartier, maar ik snap het niet. Dat er iets moet gebeuren, lijkt me duidelijk.
Ik ben hier precies in de minderheid, maar ik ga met overtuiging voor de RMC-behandeling. Wanneer we de internationale coaster rankings erop nagaan, is RMC momenteel kanshebber op de titel van primus inter pares van de klas. Steel Vengeance, Iron Gwazi, Zadra en Hakugei staan steevast in een internationale top 10 te blinken en Untamed is de publiekslieveling van Walibi Holland. Hoe je het ook draait of keert, een RMC Hybrid is als rit gewoon een overweldigende ervaring en op esthetisch vlak een indrukwekkende blikvanger in een park. Bovendien valt het prijskaartje van de RMC-behandeling verrassend goed mee en krijg je er in verhouding een absolute klasbak voor in de plaats. Aangezien er in het nieuwe themagebied Dock World nog een familie coaster op korte termijn toegevoegd zal worden, kan het ook geen kwaad dat er op een andere plaats weer een extra portie peper toegevoegd zal worden. De Weerwolf in zijn huidige staat is gewoon een zere plek voor de fijnproever en een RMC-behandeling is wat mij betreft juist de remedie die de dokter heeft besteld.
Dat terzijde is de Weerwolf niet alleen. Vampire is als je het mij vraagt ook niet meteen comfortabel te noemen. Die Vekoma SLC's werden indertijd gelijk zoete broodjes verkocht, maar veel liefhebbers hadden het er toch al snel mee gehad. Ik zou op die plek graag iets uniek zien verschijnen; zoals een S&S 4D (het bekendste voorbeeld is Eejanaika in Fuji-Q). Aangezien dat soort banen een fortuin kosten zal dat wel niet gebeuren, maar dromen mag altijd.
Cobra probeerde in augustus ook zowat mijn nek te breken. De Vekoma boomerangs van die tijd waren in hetzelfde bedje ziek als de SLC's, dus die mag ook de schop op. In de plaats mag er wat mij betreft wel een Gerstlauer Infinity komen. Of ze geven Vekoma - nu die zich door de kwaliteitsexplosie van bijvoorbeeld RMC, Intamin en B&M op vlak van coasters hebben moeten heruitvinden en daar met bijvoorbeeld F.L.Y. aardig in lijken te slagen - nog eens een herkansing. Het maakt me op zich niet uit, zolang het maar wat anders wordt dan de rugwervelkraker die er momenteel staat. De ruimte is misschien zo op het zicht wel klein, maar daar valt zeker nog wel een mouw aan te passen.
Het pad dat Walibi Belgium zichtbaar wil bewandelen, maakt me in ieder geval enthousiast. Exotic World was op vlak van aankleding en beleving al een verademing en met de toevoeging van het Kondaa plein werd dit nog eens extra in de verf gezet. De creatie van Dock World en het feit dat ze hiermee ook de Psyké Underground en Flash Back gaan opwaarderen en rethemen vind ik een fantastisch idee.
Misschien een ietwat gekke ingeving, maar mij zou het mooi lijken als ze de Lucky Luke-licentie terug te pakken zouden kunnen krijgen. Bijna ieder Europees pretpark heeft wel zo zijn Western-geörienteerd plekje, maar op die manier kan dat van Walibi mogelijk toch zijn eigen unieke smoel krijgen.