Thies Hawkeye is meer een tussenserie zoals ik het zie, geen grote voorbereidende plotpunten, maar wel genoeg nieuwe dingen die het voor een paar karakters in de MCU het heel interessant maken in de toekomst.
Maar dan moet je ook een paar niet nader te noemen oudere series gezien hebben om die hints te snappen.
En wat betreft je opmerking in de spoilers, we weten ook dat Marvel lekker de tijd neemt om karakters neer te zetten om ijzersterk te eindigen, en ik vermoed ook dat dat nu gaande is met het karakter dat je aanhaalt, en ik denk dat we over 10 jaar (als ze weer zo de tijd gaan nemen) het allemaal gaan snappen wat er nu allemaal voorbij is gekomen.
Dan wil ik hier ook een lans breken voor de serie Book of Boba Fett.
Ik smul hier van, wederom waanzinnige cinematografie maar vooral ook een paar leuke antwoorden die je nu al krijgt zonder te weten dat je ooit dat wilde weten.
Wat ik ook knap vind is hoe er zonder dialoog toch een verhaal verteld word door alleen maar visueel alles goed neer te zetten.
Zo zit er in aflevering 1 in de eerste 12 minuten geen dialoog, maar je snapt retegoed hoe of wat.
In aflevering twee precies hetzelfde weinig dialoog in de tweede helft van de aflevering maar ik betrapte mijzelf erop dat ik echt de serie ingezogen werd.
Het eerste gedeelte van aflevering twee is ook weer eyecandy met leuke eastereggs.
Wat mij betreft zeker een aanrader deze serie en ook hier hoef je niet veel kennis te hebben van alle in en outs van Star Wars.