Op het gebied van ‘klassieke’ Disney content op Disney+ (shorts, maar bv. ook oude TV specials over de bouw van Disneyland) lopen we in Nederland enorm achter. Zeker op de VS, maar zoals uit de post van Hjalmar hierboven blijkt ook op bv. de UK. Als ik me niet vergis hebben België en Duitsland ook meer ‘classic Disney’ content dan wij. Op een kerst classic als Mickey’s Christmas Carol (in de VS al vanaf het begin beschikbaar) wachten wij al twee jaar…
Sinds de toevoeging van Star in februari is het aanbod van Disney+ enorm verbreed, maar dit is ten koste gegaan van de ‘echte’ Disney content. En dat is wel teleurstellend.
Ik heb al ontelbare keren aan Disney+ NL gevraagd waarom we deze content niet krijgen. Er kan een goede reden voor zijn; wellicht is er geen ruimte vanwege het EU quotum. Het frustrerende is dat we die reden niet te horen krijgen; Disney Nederland gaat gewoon niet in op (beleefde) vragen hierover. Ik zou dus zeggen: benader Disney+ NL op social media en vraag waarom we deze content niet krijgen in Nederland. Wie weet helpt het!