Ivetje Kom zo vaak gave series en docu’s tegen, maar dan is het via Hulu en dat kan ik niet kijken. Ben benieuwd wat het gaat doen met het aanbod!
Ik denk niet dat er in het aanbod voor ons heel veel gaat veranderen. Wij hadden immers al de Hulu-content (tenminste het deel daarvan dat eigendom van Disney is) op onze Nederlandse Disney+. Alleen kon dat niet onder de naam Hulu omdat Disney daar nog niet volledig eigenaar van was. Nu wel, dus gaat in onze Disney+ de Star-afdeling voortaan Hulu heten. Dat zal denk ik het enige verschil zijn voor ons, tenzij Disney opeens allemaal extra licentiedeals gaat sluiten.
Voor Amerikaanse Disney+ kijkers gaat het veel verschil maken; zij kunnen nu het Hulu aanbod op Disney+ gaan zien. Eerder kon Disney dat aanbod niet overbrengen omdat ze daarmee Comcast (dat toen nog een minderheidsbelang in Hulu had) zouden benadelen.
Wat er in de VS gaat gebeuren met Hulu content die níet van Disney is (een serie als The Handmaid’s Tale bijvoorbeeld) is me niet helemaal duidelijk.