Ik ben met beide parken opgegroeid, zijn op zichzelf wel okay parken. Zoals eerder werd beschreven goed voor een half dagje zo ongeveer.
Ik ben er intussen 6 jaar niet meer geweest, maar vanuit de ervaringen van die tijd (en de tijd dat ik in beide parken seizoenswerk heb gedaan) werden de parken door de weeks wel echt vaak overspoeld door schoolreistuig en bij Duinrell toch ook vaak door kansparels van de maatschappij die het een en anders wel wisten te verpesten. Als je gaat dan raad ik daarom aan een beetje buiten schoolreis seizoen te gaan.
Drievliet heeft een iets ruimer attractie aanbod, maar bestaat voornamelijk uit opgepimpte kermis attracties en is al jaren niks aan/mee gedaan. Het park staat er op een enkel ding na nog net zo bij als 20 jaar terug, maar wel nog in het bezit van een klassieke animatronicshow (Drievliet Jungleshow) uit de tijd dat dit soort shows als paddenstoelen uit de grond kwamen. Wordt al jaren gezegd dat ze groots gaan verbouwen/bijbouwen maar tot dusver nog niks mee gebeurd. Misschien dat met de schaamteloze eftelflags reclame van hierboven er de komende jaren eindelijk eens verandering in gaat komen en die plannen uitgevoerd gaan worden nu het onder een nieuwe eigenaar valt.
Duinrell is een park wat in de basis een bungalowpark is met een pretparkje erbij. Lange periode heeft het Tikibad als belangrijkst speerpunt gestaan, maar de laatste jaren zijn er toch wat rides bijgekomen. Echt als een volwaardig pretpark zou ik het zelf niet bestempelen; het zijn toch vooral wat ritjes bij elkaar maar voelt voor mij persoonlijk niet als een echt park. Overigens wel nog steeds ook in het bezit van meerdere klassieke animatronicshows en een soort van sprookjesbos.
Desalniettemin beide parken wel leuk om gedaan te hebben, maar verwacht er geen Efteling, Walibi of Toverland van.