Onze vakantie in Duitsland loopt alweer richting het eind toe. We vertrekken niet voordat we Hansa Park hebben bezocht. Zeven jaar geleden ook bezocht voordat ik ziek werd met mijn knie en had een erg goede indruk achter gelaten. Tijd voor weer een bezoekje. Op tijd waren we aangereden, altijd wegwerkzaamheden in Duitsland. Overal waar je komt in dat land, overal wegwerkzaamheden. Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen ze je de nieuwe aanwinst al meteen. Highlander is nieuw voor mij en zou ook meteen het nieue record hoogste vrije val toren worden die ik heb gedaan. Eenmaal binnen ging ik direct naar Schwur der Karnan. Fantastische achtbaan. Als je niet weet wat er gaat gebeuren is het een verrassing van jewelste als het gaat gebeuren.
Wederom weer een vette rit gemaakt met deze achtbaan. Krijg er gewoon kippenvel van, van dat ene moment. Geweldig. Highlander was nog niet open dus gingen we in de Crazy Mine. Leuk achtbaantje waar je er zovelen van hebt. Deze was wel wat wilder leek het. Leek net alsof je net wat harder door de bochten ging. Goeie remmen ook. Beugel werd omhelst door mijn buik. We gingen nog even naar Schlange von Midgard, maar deze overgeslagen. Even lekker wezen kijken in het kindergedeelte.
Mijn geheugen wist me nog te vertellen dat ze hier iets met grote banden op een glijbaan hadden. Niet dat je er nat in wordt, maar toch eens wat anders dan een rapid. Wachten moesten we wel eventjes, hij was nog maar net open. Wel leuk gedaan. Ook met de interactie met anderen. Op weg naar het westerngedeelte hebben we lekker wat gedronken op deze, alweer, warme dag. Getroffen hebben we het echt hier in Duitsland. Omdat het weer van die lekkere temperaturen zijn waren we op zoek gegaan naar de twee logflumes van het park. Waarom dat ze er twee hebben is me een raadsel, laat staan dat ze vlakbij elkaar staan. Afijn, lekker nat worden vinden wij allebei niet erg.
Tussen de twee logflumes hebben we eerst wat gegeten in de restaurants voor in het park. Lekkere wrap gehad met salami, tomaat en andere dingen. Even weer dat rustmomentje pakken. Kon vandaag makkelijk, het was rustiger als in Heide Park. Na de Super Splash was het tijd voor Nessie, de Schwarzkopf van het park. Na drie treintjes wachten mochten we al instappen, lekker rustig hier. Klassieker is het zeker, rammelen en herrie maken deed die ook zeker. Verder is het niks speciaals en zal hem ook niet gaan missen als deze ooit wordt gesloopt. In het midden staat die dan, de toren van 120 meter hoog waar ik al de hele dag naar uitkeek. 120 Meter hoog is zéker hoog. Wat een mooi uitzicht en de temperatuur was toch wel wat frisser geworden. Leuke toevoeging met de stoeltjes die kantelen en de val naar beneden duurde lekker lang en ging lekker hard. Topper.
Laatste achtbaan van de dag was Royal Scotsman. Hier ook lekker rustig, na twee treinen zaten we er al in. Leuk, niks speciaals, duurt best lang voor zo'n achtbaantje. Toen hadden we het rondje wel gehad en wisten niet meer wat we nog wilden gaan doen. Fluch von Novgorod had mijn vrouw niet zoveel zin in die dag en zelf zocht ik het niet om alleen 45 minuten te gaan wachten. Dus die maar een keer overgeslagen. Het weer was prachtig, hebben kunnen doen wat we wilden doen en konden nog mooi op tijd terug naar het hotel rijden. Hansa Park, je was weer geweldig vandaag. Hopen dat we er ooit nog een keertje gaan komen.
Bedankt voor het lezen.